Tworzenie aplikacji mobilnych na Android
Budujemy aplikacje mobilne na system Android wyróżniające się przyjaznym interfejsem graficznym oraz logicznym układem funkcji. Tworzymy również końcówki do systemów biznesowych. Budujemy samodzielne aplikacje mobilne działające na smartfonach i tabletach. Wspieramy naszych Klientów podczas całego procesu tworzenia aplikacji mobilnej na Android, począwszy od momentu dopracowywania koncepcji, poprzez projektowanie UI/UX, a skończywszy na procesie publikacji w Google Play.
Najważniejsze cechy aplikacji mobilnych na Android
Funkcjonalność Aplikacje mobilne na Android działają nie tylko na smartfonie, ale również na wielu innych urządzeniach takich jak: smartwatche, tablety i telewizory. Interfejs użytkownika Aplikacje na Android charakteryzują się wysoce konfigurowalnym interfejsem użytkownika, który ułatwia właścicielom zarządzanie aplikacjami i zapewnia lepsze wrażenia użytkowania. Niskie bariery wejścia Dzięki serwisowi Google Play, wejście na rynek i rozpowszechnienie aplikacji wśród użytkowników z całego świata, jest szybkim, tanim i łatwym procesem. Szeroka dystrybucja Oprócz serwisu Google Play, aplikacje na Android są dystrybuowane również w innych sklepach. Istnieje także możliwość dystrybucji aplikacji do zamkniętej grupy odbiorców (np. pracowników firmy).
ImpiCode Skontaktuj się z nami. Chętnie porozmawiamy o Twoich potrzebach i przygotujemy ofertę. Napisz do nas >
Przykład zrealizowanego projektu
Organizatorzy niezwykłego wydarzenia French Touch, który jest świętem celebrującym polsko-francuską przyjaźń, zwrócili się do nas z prośbą o zbudowanie aplikacji mobilnej działającej zarówno na systemie Android i iOS. Gala French Touch podczas której na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej występują znani polscy i francuscy artyści, muzycy i tancerze, od kilku lat cieszy się dużą popularnością i przyciąga sporą publiczność. Organizatorzy posiadali wersję aplikacji na Android zbudowaną przez poprzedniego dostawcy, która jednak nie spełniała w pełni ich oczekiwań. Nasi specjaliści podjęli się tego zadania i sprawnie zbudowali dwie wersje aplikacji mobilnej.
Dzięki aplikacji French Touch, uczestnicy tego niesamowitego eventu mieli dostęp do bieżących informacji, harmonogramu, biletów i ofert promocyjnych partnerów wydarzenia. Dostarczona przez nas aplikacja mobilna nie tylko pięknie wygląda, ale również jest intuicyjna i prosta w obsłudze.
French Touch Aplikacja mobilna dla uczestników French Touch Case study >
"I appreciate the ImpiCode commitment, friendly attitude, and excellent understanding of our needs. They are not only great partners but also experienced developers. I want to highlight that ImpiCode has done a great job."
~Daniel Teboul
President Cryptone Agency
Nasi Klienci
Popularność platformy Android
Nieprzerwanie od 2010 r. Android jest najpopularniejszym w Polsce systemem operacyjnym stosowanym w urządzeniach mobilnych. Celem twórców Androida było zbudowanie systemu konkurencyjnego do najpopularniejszego wówczas Symbiana. To zadanie zostało ukończone w stu procentach, a efekty przerosły oczekiwania twórców. Od 2012 roku udział smartfonów z systemem Android niezmiennie stanowi ponad 70% globalnego rynku smartfonów. W niektórych latach ten udział wynosił nawet ponad 80%.
Na popularność Androida pozytywnie wpłynął sojusz zawarty przez Google z kilkoma znanymi firmami produkującymi oprogramowanie, budującymi urządzenia mobilne oraz z niektórymi operatorami telefonii komórkowych. Firmy współpracują w ramach rozwoju systemu, a większość producentów urządzeń mobilnych podjęła decyzję o porzuceniu innych systemów operacyjnych i przejściu na system Android.
Bardzo ważnym czynnikiem przyczyniającym się do popularności Androida jest zróżnicowanie urządzeń działających na tym systemie, dostępnych w szerokim zakresie cen. Różnorodność urządzeń i ich koszt są szczególnie istotne w krajach rozwijających się, w których ludzi nie stać na zakup smartfona Apple. Urządzenia z systemem Android są bardzo popularne w krajach afrykańskich, Indiach i Chinach.
Warto wspomnieć, że Android odznacza się wysoką kompatybilnością z urządzeniami innych firm. Przykładem może być smartfon Huawei, który doskonale współpracuje i działa w połączeniu ze smartwatchem Samsunga i głośnikiem Goggle Home. Ekosystem Androida jest znacznie szerszy i bogatszy niż ekosystem iOS. Dzięki temu Android przyciąga użytkowników, którzy nie chcą być uzależnieni od urządzeń jednej marki.
Charakterystyka rynku Android
Urządzenia z systemem Android mają największy udział na rynku globalnym. Od początku istnienia Androida udział urządzeń mobilnych z tym systemem prawie cały czas zwiększał się. Obecnie urządzenia mobilne z systemem Android stanowią 72,92% wszystkich urządzeń mobilnych na świecie. Jeśli chcemy wypuścić aplikację dla użytkowników z całego świata, to wybranie systemu Android na pewno będzie dobrym pomysłem. Jednak jeśli naszą grupą docelową będą klienci z konkretnego kontynentu lub kraju, to warto zapoznać się z danymi prezentującymi udziały urządzeń z danym systemem na konkretnym rynku. Widoczna przewaga Androida nad innymi systemami jest w Azji, Europie Wschodniej oraz Ameryce Południowej. Obywatele krajów afrykańskich również chętniej sięgają po urządzenia z systemem Android niż iOS.
Największym dostawcą smartfonów z systemem Android jest firma Samsung, której udziały rynkowe wynoszą 38%. Na drugim miejscu znajduje się firma Huawei z wynikiem 11%. W top piątce znajdują się również takie firmy jak Xiaomi, Oppo i Vivo.
Źródło: StatCounter
Charakterystyka użytkownika Androida
Według badań przeprowadzonych w ramach współpracy pracowników i studentów z uniwersytetów Lincolna, Lancastera i Hertfordshire wynika, że większą część użytkowników urządzeń z systemem Android stanowią mężczyźni. Co więcej, z badań wynika, że użytkownicy Androida są starsi i mniej emocjonalni od użytkowników systemu iOS, a także przywiązują mniejszą wagę do statusu społecznego i bogactwa materialnego. Dodatkowo charakteryzują się większą pokorą i uczciwością.
Historia powstania
Historia systemu Android rozpoczęła się w październiku 2003 roku w Stanach Zjednoczonych, kiedy to została założona firma Android Inc. Założycielami firmy byli Andy Rubin, Rich Miner, Nick Sears i Chris White. Wszyscy panowie posiadali niezbędną wiedzę, kompetencje i doświadczenie w tworzeniu rozwiązań mobilnych. Pierwszym pomysłem pracowników kalifornijskiej spółki nie był wcale mobilny system operacyjny, lecz specjalne oprogramowanie dla aparatów cyfrowych. Jednak dość szybko firma zauważyła, że znaczenie rynkowe aparatów cyfrowych nieustannie maleje, dlatego panowie przestawili się na budowę oprogramowania mobilnego, który stanowiłby silną konkurencję dla popularnego wówczas Symbiana.
W 2005 roku firma została przejęta przez Google, a trójka założycieli Android Inc została pracownikami giganta technologicznego. Zespół kierowany przez Rubina cały czas pracował nad systemem operacyjnym dla urządzeń mobilnych w oparciu o jądro Linuksa. Pierwszym smartfonem korzystającym z Androida był prototyp o nazwie Sooner, a pierwszą zaprezentowaną publicznie wersją Androida było wydanie Android 0.5 Milestone 3. Od tego czasu Android przebył długą drogę i bardzo się zmienił. Ciekawostkę może stanowić fakt, że Google nie jest jedyną firmą dbającą o rozwój tego systemu. Pieczę nad prawidłowym rozwojem systemu operacyjnego Android stanowi sojusz gigantów z branży nowych technologii składający się m.in. z takich firm jak Google, ASUS, HTC, Dell, Intel, LG czy Samsung.
Cechy charakterystyczne aplikacji mobilnych na Android
Przed podjęciem decyzji o zbudowaniu aplikacji mobilnej na Android, powinniśmy bardzo dokładnie i szczegółowo zapoznać się z cechami charakterystycznymi platformy i aplikacji korzystających z niej. Poniżej zaprezentujemy najważniejsze charakterystyki aplikacji mobilnych na Android.
Mnogość funkcji
Android jest darmowym systemem operacyjnym typu open source, dzięki któremu programiści bardzo łatwo modyfikują i dodają nowe funkcje do aplikacji. Otwarte platformy mają za zadanie przede wszystkim zachęcić programistów do innowacji i do dzielenia się swoimi dobrymi rozwiązaniami usprawniającymi funkcjonowanie aplikacji. Dodatkowo warto pamiętać, że deweloperzy mają dostęp do bezpłatnego kodu źródłowego, który mogą pobrać i wykorzystać w innych aplikacjach.
Monetyzacja
Zarabianie pieniędzy jest jednym z głównych celów wielu aplikacji mobilnych, dlatego tak ważne jest, aby umieć dobrać odpowiedni sposób monetyzacji do danego rozwiązania. Do najczęściej stosowanych sposobów zarabiania na aplikacjach mobilnych na Android należą płatne reklamy i zakupy w aplikacji. Użytkownicy platformy Android nie są skłonni płacić za pobranie aplikacji, dlatego twórcom aplikacji bardziej opłaca się umożliwienie użytkownikom bezpłatnego korzystania z aplikacji i wprowadzenie opłat za posiadanie konta premium lub zakup dodatków. Dodatkowo aplikacje, z których korzysta wielu użytkowników, zarabiają poprzez wyświetlanie reklam.
Dystrybucja
Dzięki platformie Google Play dystrybucja aplikacji mobilnych na Android jest bardzo prosta, szybka i tania. Wystarczy dokonać jednorazowej wpłaty w wysokości dwudziestu pięciu dolarów, a dostęp do aplikacji będą mieli wszyscy użytkownicy sklepu na całym świecie. Proces publikacji w sklepie przebiega bardzo sprawnie i szybko. Dodatkowo Google Play pozwala decydować twórcom o tym, czy aplikacja ma być dystrybuowana za darmo, sprzedawana po ustalonej cenie oraz czy ma pozwalać na robienie zakupów w aplikacji. Jako wydawca aplikacji możesz zmieniać ceny w dowolnym momencie. Warto wspomnieć, że Google Play automatycznie obsługuje wszystkie transakcje. Oprócz Google Play aplikacje mobilne na Android mogą być publikowane również w sklepach innych firm.
Rynek tabletów
Aplikacje mobilne kojarzone są głównie ze smartfonami, jednak niektóre aplikacje nadają się bardziej na tablety niż komórki. Mimo iż obecnie rynek użytkowników tabletów nie jest tak duży jak smartfonów, to nadal jest znaczący i nie powinien zostać pominięty w modelach biznesowych. Użytkownicy tabletów chętnie pobierają i korzystają z aplikacji na swoich urządzeniach.
Wersja oprogramowania
Zanim zbudujesz aplikację mobilną na Android powinieneś zastanowić się nad tym, której wersji oprogramowania używają twoi klienci i użytkownicy. Oczywiście aplikacja mobilna powinna zostać napisana w sposób kompatybilny z najnowszą wersją oprogramowania, ale należy pamiętać również o tym, że wielu użytkowników urządzeń na Android posiada starsze wersje platformy. Z tego powodu warto stworzyć aplikację, która jest kompatybilna zarówno z nowszymi jak i starszymi wersjami systemu operacyjnego
Kiedy warto najpierw zbudować aplikację mobilną na Android?
O tym kiedy warto najpierw zbudować aplikację mobilną na Android, a dopiero potem aplikację działającą na systemie iOS, decydują takie segmenty naszego modelu biznesowego jak rynek i konsumenci. Android zdominował globalny ruch urządzeń mobilnych, dlatego jest dobrym wyborem w przypadku aplikacji skierowanej do użytkowników z całego świata. Aplikację na Androida powinno się zbudować jako pierwszą w krajach Ameryki Środkowej i Południowej, Azji, Afryki i Europy Wschodniej. W tych państwach większość użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych z systemem Android, a nie iOS, dlatego zbudowanie aplikacji działającej na tym systemie operacyjnym pozwoli na dotarcie do jak największego grona odbiorców.
Jeśli w naszej strategii założymy używanie powiadomień push w celu utrzymania zaangażowania odbiorców oraz informowaniu ich o nowościach w ofercie i promocjach, pierwszym wyborem powinna być platforma Android. Z badań wynika, że liczba osób otwierających takie powiadomienia jest dwukrotnie większa w przypadku użytkowników korzystających z systemu Android niż iOS. Stosowanie powiadomień push jest świetną strategią marketingową przyczyniającą się do zwiększenia sprzedaży.
O zbudowaniu aplikacji w pierwszej kolejności na Android może decydować również koszt jednej instalacji zwany jako CPI. Średni wskaźnik CPI dla systemu Android stanowi połowę wskaźnika CPI dla systemu iOS. Dodatkowo jeśli aplikacja zamierza zarabiać przede wszystkim na wyświetlaniu reklam, to należy ją zbudować najpierw na system Android, który posiada więcej odbiorców niż iOS. Z powodu dużej liczby użytkowników, aplikacje są dobrym kanałem promocji dla wielu produktów i usług.
Jeżeli masz ochotę dowiedzieć się więcej na temat tworzenia aplikacji mobilnych na Android lub potrzebujesz wsparcia w swoim projekcie – napisz do nas przez formularz kontaktowy. Przejdź do formularza >
Zapraszamy do zapoznania się z naszymi artykułami
Z badania przeprowadzonego przez Grupę Analiz Zagrożeń Google wynika, że oprogramowanie szpiegujące wykorzystuje luki typu zero-day w systemie operacyjnym Android.
Firma NSO GROUP oraz jej oprogramowanie szpiegujące Pegasus to ostatnimi czasy niezwykle popularny temat. Pegasus już niejednokrotnie udowodnił, że potrafi skutecznie ukryć się w systemie operacyjnym urządzeń mobilnych i przez wiele miesięcy szpiegować użytkownika bez jego wiedzy.
Do instalacji programów szpiegujących wykorzystywane są luki typu zero-day Źródło: Tomasz Zagórski / Unsplash
Grupa Analizy Zagrożeń Google opublikowała szczegóły dotyczące trzech kampanii, które wykorzystywały inne popularne oprogramowanie szpiegowskie - Predator. Zostało one oprogramowane przez macedońską firmę Cytrox z myślą o atakowaniu urządzeń z Androidem na pokładzie.
Zobacz również:
Exploit ten został zakupiony przez podmioty znajdujące się w Egipcie, Armenii, Grecji, na Madagaskarze, Wybrzeżu Kości Słoniowej, w Serbii, Hiszpanii i Indonezji. Niewykluczone, że na liście znajdują się dodatkowe kraje, które skuteczniej ukrywają fakt posiadania oprogramowania Predator.
Oprogramowanie szpiegujące wykorzystuje pięć nieznanych wcześniej luk w systemie operacyjnym Android, a także znane błędy, które zostały załatane przez Google, ale nie trafiły na wybrane modele urządzeń firm trzecich.
Przemysł komercyjnego oprogramowania szpiegującego rośnie nieprzerwanie od kilku lat. Firmy specjalizujące się w budowie tego typu programów udostępniają rządom państw, które nie mają funduszy lub doświadczenia w tworzeniu własnych narzędzi hakerskich, dostęp do rozbudowanego portfolio produktów i usług inwigilacyjnych.
Ostatnimi czasy wiele mówiono o szpiegowaniu w systemie operacyjnym iOS, ale według Grupy Analizy Zagrożeń Google najwięcej prób ataków przeprowadzono na użytkowników urządzeń pracujących pod kontrolą Androida.
Z danych pozyskanych ze śledzenia ponad 30 firm oferujących usługi inwigilacyjne wynika, że schemat ich działania jest bardzo podobny - w większości przypadków opiera się na aktywnym szukaniu nowych luk w zabezpieczeniach i wykorzystywaniu ich do aktualizacji posiadanego oprogramowania szpiegowskiego w celu jego instalacji na nowych urządzeniach.
Masz możliwości
– i wybór Android jest systemem operacyjnym typu open source. To oznacza, że każdy, nawet konkurencja, może za darmo pobierać, instalować, modyfikować i rozpowszechniać jego kod źródłowy. Efekt? Dostęp do technologii mobilnych ma więcej osób niż kiedykolwiek wcześniej.
Tworzenie platformy dostępnej dla każdego Więcej informacji W 2020 roku 70% ludzi na świecie będzie mieć smartfona Udostępnij
Cofnijmy się o 10 lat, do 2006 roku. NASA wysłała sondę New Horizons w kierunku Plutona, „Kod da Vinci” wszedł do kin, a tylko 1% ludzi na świecie miało smartfonaBusiness Insider, IDC - One In Every 5 People In The World Own A Smartphone, One In Every 17 Own A Tablet - December 2013. Choć pierwsze smartfony w swoich czasach były imponujące, były też bardzo drogie. Producenci urządzeń musieli płacić za licencję systemu operacyjnego lub ponieść koszty opracowania własnego systemu od podstaw. Poza tym większość systemów operacyjnych była zamknięta przed innymi producentami i deweloperami aplikacji. Inaczej mówiąc, smartfony nie były przeznaczone dla wszystkich. W 2007 r. Google połączył siły z branżą mobilną, tworząc stowarzyszenie Open Handset Alliance (OHA). Jego misją było uczynienie z Androida systemu operacyjnego open source. To oznaczało, że każdy będzie mógł za darmo uzyskać dostęp do kodu źródłowego Androida, pobrać go i zmodyfikować, by pomóc w tworzeniu aplikacji, urządzeń mobilnych czy nawet konkurencyjnego systemu operacyjnego. Korzyści były natychmiastowe. Firmy mogły dostosować Androida, by dostarczać klientom unikalne produkty. Deweloperzy zaczęli docierać do klientów z całego świata. A co chyba najbardziej istotne, producenci urządzeń mogli instalować Androida na swoich urządzeniach za darmo, bez kupowania licencji czy tworzenia zamkniętego systemu operacyjnego. Dzięki Androidowi ograniczyliśmy wydatki na wdrożenia o 30% i skróciliśmy cykl produkcyjny o 25%. Dominik Bläker, menedżer ds. produktu w Gigaset, firmie produkującej sprzęt, z siedzibą w Niemczech To pozwoliło producentom ograniczyć koszty produkcji, a w konsekwencji – obniżyć ceny smarfonów. Od 2011 do 2013 roku średnie ceny smartfonów spadły globalnie o 25%BCG - The Growth of the Global Mobile Internet Economy (PDF) - February 2015 (page 7). Jeśli ten trend się utrzyma, zbliżymy się do sytuacji, w której technologia mobilna będzie mogła dostarczyć informacji z całego świata każdej osobie, która chce się uczyć, rozwijać i odnieść sukces. Firma Gigaset, niemiecki producent sprzętu, we wrześniu 2015 r. wprowadziła swój pierwszy smartfon z Androidem. Dzięki Androidowi udało się ograniczyć koszty produkcji o 30%.
Sprzyjanie konkurencyjności tworzy silniejszy ekosystem mobilny Więcej informacji Konkurencja i innowacja to podstawa ekosystemu mobilnego, który zapewnia większy dostęp do technologii. Otwartość kodu źródłowego Androida pomaga rozwijać takie środowisko. Każdy może używać Androida do tworzenia aplikacji i konkurencyjnego oprogramowania, nie wnosząc żadnych opłat i nie zawierając umów z Google. Przykładem jest Amazon Fire OS, który obsługuje telefon Fire i został stworzony z użyciem platformy Android. Nieobciążeni opłatami licencyjnymi i kosztami tworzenia zamkniętych systemów operacyjnych producenci – mali i duzi – mają większe szanse, by zmierzyć się z konkurencją. Poza tym producenci urządzeń i operatorzy sieci komórkowych nigdy nie są zmuszani do instalowania pakietu aplikacji Google na swoich urządzeniach. Nawet wtedy, gdy pakiet Google jest instalowany fabrycznie, aplikacje innych firm odnoszą sukcesy na Androidzie. Na przykład na szybko rozwijających się rynkach, takich jak Indie, 98% badanych użytkowników co najmniej raz w miesiącu przesyłało wiadomości z użyciem aplikacji WhatsApp Facebooka, a tylko 32% używa Google HangoutsEricsson ConsumerLab - Communication in the world of apps - June 2015. Spośród ponad miliarda użytkowników WhatsApp 730 milionów korzysta z urządzeń z AndroidemVentureBeat - Three-quarters of WhatsApp users are on Android, 22%% on iOS (study) - August 2015. Żaden producent nie musi fabrycznie instalować aplikacji Google na urządzeniach z Androidem. Co więcej, Sklep Google Play nie jest fabrycznie instalowany na wszystkich telefonach z Androidem. Jest to możliwe, bo Android jest jedynym spośród najpopularniejszych mobilnych systemów operacyjnych, który dopuszcza wiele globalnych i lokalnych sklepów z aplikacjami, w tym sklepy należące do Samsunga, Lenovo, Orange i TIM (Telecom Italia)Business of Apps - The Ultimate App Store List. Dla odmiany platformy zamknięte zwykle mają jeden sklep z aplikacjami – własny. Zobacz, jak Android pomaga deweloperom aplikacji tworzyć i dystrybuować Lazzus – aplikację na smartfony, która pomaga osobom niedowidzącym poruszać się po otoczeniu. Nawet ceny aplikacji na Androida sprzyjają konkurencyjności. Aby wykorzystać rosnącą popularność urządzeń z Androidem, w 2015 roku Sklep Google Play obniżył minimalną cenę aplikacji do poziomu niższego niż standardowe 0,99 USD. To pozwala deweloperom aplikacji dystrybuować je na rynkach, gdzie 0,99 USD może być zbyt wysoką kwotą dla większości klientów. Android umożliwił stworzenie różnych urządzeń i aplikacji, odpowiadających na potrzeby osób, które będą z nich korzystać – bez względu na to, czy chcą zmienić telefon na taki z wyższej półki, czy po raz pierwszy połączyć się z internetem dzięki komórce. Nawet jeśli na telefonie są zainstalowane fabrycznie aplikacje Google, aplikacje innych firm także odnoszą sukcesy na Androidzie 1 mld+ Google Play - WhatsApp Product Page Androidzie instalacji na
1 mld+ Google Play - Facebook Product Page Androidzie instalacji na
500 mln+ Google Play - Dropbox Product Page Androidzie instalacji na
100 mln+ Google Play - Spotify Product Page Androidzie instalacji na Zound Industries udało się opracować i wyprodukować specjalistyczne urządzenie z Androidem bez ponoszenia kosztów zakupu licencji na system operacyjny lub opracowywania własnego.
Większy wybór dla konsumentów Więcej informacji Więcej urządzeń Jeśli poświęcisz minutę na przyjrzenie się każdemu dostępnemu urządzeniu z Androidem, zobaczenie wszystkich zajmie Ci dwa i pół tygodnia. Bez przerw na spanie. To ponad 24 000 urządzeń produkowanych przez prawie 1300 różnych podmiotówOpenSignal - Android Fragmentation Visualized - August 2015. Android pomógł nawet utworzyć nowy segment rynku smartfonów – kosztujących od 100 do 500 dolarówHow to Geek - Why You Don’t Need an Expensive Smartphone Anymore - September 2014. Jeśli spojrzeć na to inaczej, każdy – niezależnie od preferencji, budżetu czy osobowości – znajdzie dla siebie urządzenie z Androidem. urządzeń OpenSignal - Android Fragmentation Visualized - August 2015 Androidem Dotychczas prawie 1300 marek wyprodukowało ponad 24 000 urządzeń z Więcej aplikacji Oferta Androida nie kończy się na urządzeniach. W samym Sklepie Play jest ponad milion aplikacji. A tak duża liczba aplikacji zapewnia zupełnie nowe doświadczenia. Załóżmy, że chcesz się nauczyć jakiegoś języka. W Sklepie Play znajdziesz 270 aplikacji do nauki języków, z których 70% można pobrać za darmo. Są aplikacje do handlowania, czytania i pisania, szukania pracy, szukania pracowników, a nawet do nauki gry na pianinie. Cokolwiek chcesz osiągnąć, możesz to zrobić na Androidzie. unikalnych aplikacji W Sklepie Google Play jest ponad milion różnych aplikacji. Więcej niestandardowych doświadczeń Każde urządzenie z Androidem od samego początku ma własny wygląd i funkcje w zależności od fabrycznie zainstalowanych aplikacji, które nie muszą pochodzić od Google. Dlaczego? Ponieważ to producenci decydują, które aplikacje chcą dostarczyć użytkownikom. Wielu z nich wybiera aplikacje firm takich jak Facebook, Microsoft i Opera Software, które bezpośrednio konkurują z Google. Oprogramowanie Android firmy Google słynie z łatwości wprowadzania modyfikacji. Google umożliwia producentom telefonów, a nawet Tobie, dodawanie, usuwanie i zmienianie w dowolny sposób standardowego oprogramowania Androida. David Pogue, Yahoo! Tech Powiedzmy jednak, że na urządzeniu są fabrycznie zainstalowane aplikacje Google. Piękno Androida polega na tym, że nawet do podstawowych funkcji, takich jak dzwonienie, wysyłanie SMS-ów, czy porządkowanie zdjęć, użytkownicy nie muszą używać aplikacji Google zamiast aplikacji innych firm. Wszystkie aplikacje zainstalowane fabrycznie można łatwo wyłączyć, usunąć z ekranu głównego i zastąpić innymi – np. można zastąpić wyszukiwarkę Google inną wyszukiwarką. Wszystko to oznacza, że w przeciwieństwie do większości zamkniętych systemów operacyjnych Android daje władzę użytkownikowi. Dlatego jeśli lubisz dostosowywać swoje urządzenie lub po prostu wierzysz w przejrzystą i otwartą technologię, Android jest dla Ciebie. Użytkownicy Androida mogą dostosowywać ekrany główne i dezaktywować aplikacje zainstalowane fabrycznie featured TouchWiz Amazon Fire Arrow Launcher Action Launcher Smart Launcher Z Launcher Zen UI Launcher
Demokratyzacja dostępu do informacji na świecie Więcej informacji Smartfon to nie tylko telefon. Można powiedzieć, że jest on bramą do nowych odkryć, sprzymierzeńcem ambicji i trampoliną do wiedzy. Na świecie, w obszarach o mniej powszechnym dostępie do internetu, cała generacja po raz pierwszy wchodzi w świat online dzięki urządzeniom mobilnym. Smartfony nie są już symbolem prestiżu – stają się dostępne dla każdego, otwierając przed ludźmi nowe możliwości. Dlatego Android stał się platformą, którą każdy producent telefonów może dostosować do swoich potrzeb, na którą każdy deweloper może tworzyć i na której uruchomi się każda aplikacja. I również dlatego Android pozostanie otwarty, przejrzysty i dostępny dla deweloperów aplikacji oraz użytkowników z całego świata. Na wielu obszarach urządzenia mobilne to jedyny sposób łączenia się z internetem. 95% światowej populacji żyje w zasięgu sieci komórkowej, ale tylko 10,8% gospodarstw domowych z całego świata posiada stałe łącze szerokopasmoweITC - ITC Facts and Figures 2015 - May 2015 (Page 2). 2,9 mld Dzięki coraz niższym cenom liczba smartfonów w krajach rozwijających się wzrośnie do 2020 r. o 2,9 mldGSMA - Global Mobile Economy Report - 2015 (Page 2).
Możemy dostarczać ludziom informacje ratujące życie. A dzięki Androidowi chcę w ciągu kolejnych trzech lat dotrzeć do pięciu milionów użytkowników w Afryce. Alain Nteff, współzałożyciel i programista GiftedMom Conrad Tankou i Alain Nteff wspólnie stworzyli GiftedMom – aplikację, która dostarcza informacje ratujące życie, pomagające zapobiegać śmierci matek i niemowląt w krajach rozwijających się.
Leave a Comment