Oprogramowanie
Termin oprogramowanie to termin pochodzenia anglosaskiego, który odnosi się do niematerialnej części informatyki i informatyki.
Dosłowne tłumaczenie tego słowa to „miękkie części”. Z kolei termin hardware odnosi się do „twardych części” komputerów, co przekłada się na głośniki, telefony czy telewizory, czyli te namacalne.
Po co to jest
Chociaż sprzęt jest najbardziej widoczną i namacalną częścią informatyki, bez oprogramowania byłyby tylko prostymi kawałkami metalu lub plastiku bez użycia. Znaczenie oprogramowania polega na tym, że zapewnia ono zastosowanie i narzędzie na przykład tabletowi lub telewizorowi, zapewniając im szereg funkcji, które różnią się w zależności od rodzaju oprogramowania działającego na urządzeniach.
Z drugiej strony oprogramowanie tworzone jest przy użyciu języków programowania, które umożliwiają tworzenie programów komputerowych, aplikacji mobilnych czy systemów operacyjnych. Języki programowania bazują na domyślnie ustalonych regułach i wzorcach. Daje im to pewną swobodę przy tworzeniu treści, ponieważ tworzenie lub rozwój tej treści można zacząć od zera. Przykładami języków programowania są JavaScript, PHP czy Python.
Rodzaje oprogramowania
Istnieje pięć rodzajów oprogramowania, które indywidualnie identyfikują je na podstawie rodzaju kodu i celu:
Płatności. Oprogramowanie tego typu uzyskuje się po zapłaceniu ceny sprzedaży. Darmowy. Z drugiej strony tak zwane freeware to oprogramowanie, które można uzyskać bez żadnych kosztów pieniężnych, to znaczy można je nabyć za darmo. Wolny. Z drugiej strony, darmowe oprogramowanie odnosi się do dwóch poprzednich (może być płatne lub darmowe), ale z tą różnicą, że kod jest otwarty na modyfikacje przez użytkownika. Innymi słowy, gdybyśmy rozmawiali o kupnie samochodu i pozwolili nam bez problemu zmodyfikować jego silnik, byłoby to porównanie z nabyciem programu komputerowego i możliwością modyfikacji kodu, który go tworzy. Z reklamami. Ten rodzaj oprogramowania jest zwykle dostępny za darmo, ale w zamian wyświetla reklamy, aby zarobić. Demonstracje. Tak zwane „dema” to nic innego jak dobrze znane „dema”. Najbardziej znane są te z gier wideo. Polegają one na pokazywaniu Ci przez pewien okres oprogramowania, które było pierwotnie płatne za darmo, aż do wygaśnięcia tego okresu. To strategia uczenia treści i zachęcania do jej zakupu.
W drodze syntezy są to typy, które możemy znaleźć. Wśród nich mogą być hybrydy, to znaczy mogą być na przykład takie, które są bezpłatne i z reklamami.
Klasyfikacja oprogramowania
Ze względu na użyteczność i użytkowanie zwykle rozróżnia się trzy klasy oprogramowania:
Programowanie. Jest to zestaw narzędzi umożliwiających tworzenie programów komputerowych. Są jakby karoserią samochodu. Przykładami są edytory tekstu lub kompilatory kodu.
Podaniowy. Gromadzi narzędzia, które umożliwiają cyfrową aktywność lub działanie. Kontynuując porównanie, w tym przypadku byłyby to koła i pedały samochodu. Przykładami są gry wideo lub oprogramowanie biurowe.
Systemów. Polega na prawidłowej relacji nawiązanej między użytkownikiem a oprogramowaniem, będącej najbardziej widoczną twarzą procesu doświadczania. Tutaj możemy wreszcie potwierdzić, że będzie to koło zamachowe i silnik. Przykładem są systemy operacyjne lub serwery.
Te trzy klasy są sobie niezbędne, ponieważ do stworzenia narzędzi, którymi dziś się zajmujemy, każda z wymienionych klas jest niezbędna.
Przykłady oprogramowania
Następnie przedstawimy kilka przykładów oprogramowania i szczegółowo opiszemy ich typologię i odpowiednią klasę:
Edytor tekstu „Notatnik”. Jest to oprogramowanie do programowania, które jest bezpłatne. Pozwala rozwijać w nim kod do tworzenia wszelkiego rodzaju programów komputerowych.
System operacyjny „Windows”. Jest to płatne oprogramowanie systemowe. Służy do powiązania użytkownika z oprogramowaniem i sprzętem w uproszczony sposób, bez konieczności posiadania głębokiej wiedzy komputerowej.
Program komputerowy "Microsoft Excel". Jest to płatne oprogramowanie użytkowe. Jest to arkusz kalkulacyjny służący do obliczania i cyfrowego przechwytywania procesów i strategii biznesowych lub biznesowych.
Jak widać, jeśli połączymy trzy niematerialne elementy, można powiedzieć, że za pomocą „Notatnika” moglibyśmy opracować „Windows” lub „Microsoft Excel”; Dzięki systemowi operacyjnemu mogliśmy korzystać z funkcji zapewnianych zarówno przez „Notatnik”, jak i „Excela”, a sam arkusz kalkulacyjny nie mógł być używany bez wcześniejszego opracowania kodu w „Notatniku”, a następnie uruchomienia w „Windows”.
Country American Samoa Antarctica Australia Bangladesh Bhutan Brit/Indian Ocean Terr. Brunei Darussalam Cambodia Christmas Island Cocos (Keeling) Islands Cook Islands Fiji French Polynesia French Southern Terr. Guam Hong Kong India Indonesia Japan Kiribati Korea (South) Lao Macau Malaysia Maldives Marshall Islands Micronesia Mongolia Myanmar N. Mariana Isls. Nauru Nepal New Caledonia New Zealand Niue Norfolk Island Pakistan Palau Papua New Guinea Philippines Pitcairn Samoa Singapore Solomon Islands Sri Lanka Taiwan Thailand Timor-Leste Tokelau Tonga Tuvalu US Minor Outlying Is. Vanuatu Vietnam Wallis/Futuna Isls.
Location
For XPR, HPR, and MAXPRO consumables we recommend contacting your table manufacturer or OEM for availability and pricing. If you are looking for Powermax consumables, please provide your location for a list of authorized partners near you.
Aplikacja do programowania kart NFC Aplikacja do programowania kart NFC
Aplikacja do programowania Shure NFC jest bezpłatnym narzędziem, które pozwala na zaprogramowanie kart identyfikacyjnych NFC z imieniem i nazwiskiem uczestnika spotkania. Po włożeniu przez uczestnika swojej karty identyfikacyjnej NFC do kompatybilnego urządzenia konferencyjnego serii MXC lub MXCW, zostanie on zidentyfikowany za pomocą imienia i nazwiska, a nie numeru miejsca. Aplikacja do programowania NFC wymaga bezdotykowego czytnika/programatora ACR1252U firmy Advanced Card Systems, Ltd.
Leave a Comment