Aktualizacja smartfona do najnowszej wersji systemu operacyjnego Android to nie tylko możliwość usprawnienia jego pracy i uzyskania nowych funkcji - to również możliwość otrzymania najnowszych poprawek bezpieczeństwa, które zapewnią bezpieczne korzystanie z aplikacji i przeglądania sieci.
Jeśli posiadamy dość leciwy sprzęt z Androidem, być może do jego aktualizacji potrzebne będzie odpowiednie oprogramowanie producenta zainstalowane na komputerze PC. Jednak najpierw warto sprawdzić, czy funkcja aktualizacji jest dostępna bezpośrednio z poziomu ustawień smartfona lub tabletu. Oszczędzi to sporo czasu i niepotrzebnych kroków.
Jak zaktualizować Androida?
Wśród dostępnych aplikacji i funkcji smartfona z Androidem należy odnaleźć "Ustawienia".
W zależności od posiadanej nakładki od producenta sprzętu następny etap może się nieco różnić. Z poziomu Ustawień należy wyszukać funkcji o nazwie zbliżonej do "aktualizacja systemu" lub "aktualizuj system". Można do tego celu spróbować również użyć wyszukiwarki dostępnej na niektórych urządzeniach na samej górze panelu ustawień.
John Deere - kosiarka samojezdna. Marzenie każdego mężczyzny
Następny krok będzie wymagał połączenia się z siecią bezprzewodową lub komórkową. Tylko wtedy będziemy w stanie wyszukać dostępne aktualizacje systemu dla naszego urządzenia z Androidem. Jeśli smartfon znajdzie nową wersję systemu, należy zaakceptować jej pobranie.
Należy mieć na uwadze, że aktualizacja może sporo ważyć, więc musimy liczyć się ze zwiększoną transmisję danych. Jeśli mamy możliwość - połączmy się z wi-fi, by nie narażać się na ewentualne dodatkowe koszty.
Po zakończeniu procesu pobierania aktualizacji urządzenie powinno nas zapytać o to, czy chcemy rozpocząć instalację. Zanim potwierdzimy instalację, warto upewnić się, czy mamy odpowiednio dostatecznie dużo wolnego miejsca w pamięci urządzenia, a także że bateria jest naładowana w przynajmniej 50 proc. W innym wypadku instalacja aktualizacji może się nie powieść, co może skutkować nawet uszkodzeniem telefonu.
Nowa wersja systemu nie jest dostępna dla urządzenia?
W niektórych przypadkach mimo ogólnie dostępnej nowej wersji systemu Android dla naszego smartfona lub tabletu nasze urządzenie może jej nie wykryć. Dlaczego? Zwykle dzieje się tak w przypadku, gdy nasze urządzenie pochodzi od operatora komórkowego. Operatorzy mogą nieco dłużej dopuszczać nową wersję Androida do obiegu, ponieważ muszą być specjalnie brandowane i uzupełniane o ich dedykowane aplikacje.
Aktualizacja Androida z pomocą komputera lub aplikacji
Jeśli nasz sprzęt nie wspiera aktualizacji Androida bezpośrednio z poziomu samego urządzenia, być może nasz telefon wymaga podłączenia do komputera z zainstalowaną odpowiednią aplikacją producenta. Poniżej możecie znaleźć linki do aplikacji najpopularniejszych producentów:
Warto mieć najnowszą wersję systemu - zapewnia to bezpieczeństwo, jak i sprawność działania sprzętu.
Jeśli chcemy zaktualizować smartfona lub tablet do najnowszej wersji systemu Android należy wykonać następujące kroki:
Wchodzimy w USTAWIENIA
Przechodzimy do zakładki Informacje o telefonie/tablecie.
Następnie wybieramy opcję Aktualizacja oprogramowania.
Nasz sprzęt połączy się z siecią w celu sprawdzenia aktualizacji i w razie potrzeby automatycznie ją pobierze.
Nie każdy sprzęt wyposażony w system Android posiada opcję aktualizacji oprogramowania bezpośrednio z urządzenie - w przypadku starszych wersji systemu Android czasami wymagane będzie podłączenie sprzętu do komputera i zaktualizowanie naszego sprzętu mobilnego poprzez specjalnie przygotowaną dla danego urządzenia aplikację.
Jeżeli chcemy się dowiedzieć jaka wersja systemu aktualnie jest zainstalowana, należy wejść w Ustawieniach w zakładce informacje o telefonie/tablecie w opcję Informacje o oprogramowanie - zostaną wyświetlone wszystkie dane o naszym smartfonie. Numer wersji systemu Android znajdziemy w wierszu Wersja systemu.
Mimo starannych testów wykonywanych przez firmę Sony i jej partnerów zdarza się, że po zainstalowaniu aktualizacji pojawiają się niewielkie problemy.
Źródłem większości problemów są:
Zmiany w systemie obsługi lub funkcjonalności urządzenia. Możliwości nowej wersji Androida zawsze można sprawdzić na witrynie internetowej systemu Android.
Aplikacje innych autorów, które mogą nie być (jeszcze) zgodne z nowo zainstalowaną, zaktualizowaną wersją oprogramowania.
Większość problemów można łatwo usunąć dzięki tym rozwiązaniom:
Zaktualizuj wszystkie aplikacje do najnowszej wersji: Przejdź do Sklepu Play (użyj hotspotu bezprzewodowego, by uniknąć transmisji danych w sieci komórkowej) Przejdź do sekcji [Moje gry i aplikacje] Zaktualizuj wszystkie aplikacje z listy
Wyłącz urządzenie i włącz je na nowo. Sprawdź, czy problem został rozwiązany.
Jeśli problem ma charakter globalny, uruchom urządzenie w trybie bezpiecznym. Spowoduje to tymczasowe wyłączenie wszystkich aplikacji innych autorów.
Jak uruchomić urządzenie w trybie bezpiecznym Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania Stuknij i przytrzymaj ikonę ‘Wyłącz’, aż pojawi się komunikat ‘Uruchamianie ponownie w trybie awaryjnym’. Wówczas stuknij OK. Po ponownym uruchomieniu urządzenia spróbuj ponownie wywołać problem w tym środowisku. Jeśli problem zostanie rozwiązany, uruchom ponownie urządzenie (naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania, po czym wybierz „Uruchom ponownie”).
Jeśli problem dotyczy tylko określonych aplikacji lub funkcji, sprawdź te aplikacje lub aplikacje związane z daną funkcją.
Przykład: w przypadku problemów z nawigacją w Mapach Google usuń z urządzenia inne aplikacje do nawigacji
Przykład: w przypadku problemów z nawigacją w Mapach Google usuń z urządzenia inne aplikacje do nawigacji Skontaktuj się z dostawcą lub odinstaluj aplikację innego autora, która powoduje problem.
Jeśli problem pozostanie nierozwiązany, uruchom ponownie urządzenie (naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania, po czym wybierz „Uruchom ponownie”), koniecznie utwórz kopię zapasową danych z urządzenia i przejdź do następnej czynności.
Leave a Comment