Warunki korzystania z usługi Google Play
21 grudnia 2022 r. (zobacz wersję archiwalną)
1. Wprowadzenie
Obowiązujące warunki. Dziękujemy, że korzystasz z Google Play. Google Play to usługa świadczona przez firmę Google Ireland Limited („Google”, „my”), z siedzibą pod adresem Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia. Korzystanie z usługi Google Play oraz dostępnych w niej aplikacji i gier (w tym aplikacji błyskawicznych na Androida), usług systemowych, filmów, książek, czasopism lub innych treści bądź usług cyfrowych (określanych dalej jako „Treści”) podlega tym Warunkom korzystania z usługi Google Play („Warunki usługi Google Play”) oraz Warunkom korzystania z usług Google („Warunki usług Google”), określanym dalej łącznie jako „Warunki”. Google Play jest usługą zgodnie z treścią Warunków usług Google. W przypadku sprzeczności między Warunkami usługi Google Play a Warunkami usług Google obowiązują Warunki usługi Google Play.
2. Korzystanie z Google Play
Dostęp do Treści i korzystanie z nich. Google Play umożliwia przeglądanie, znajdowanie, wyświetlanie, odtwarzanie strumieniowe i pobieranie Treści na urządzeniu mobilnym, komputerze, telewizorze, zegarku lub innym obsługiwanym urządzeniu („Urządzenie”). Do korzystania z Google Play jest wymagane Urządzenie, które spełnia określone wymagania systemowe oraz wymagania dotyczące zgodności. W przypadku Treści dostępnych w Google Play lub przy użyciu tej usługi mogą obowiązywać dodatkowe wymagania systemowe. Dostępność Treści i funkcji różni się w zależności od kraju, dlatego niektóre Treści lub funkcje mogą być niedostępne. Niektóre Treści można udostępniać członkom grupy rodzinnej. Treści dostępne w Google Play są oferowane przez firmę Google Commerce Limited, której siedziba znajduje się pod adresem Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia. Takie Treści mogą pochodzić z innego źródła, na przykład od dewelopera aplikacji, wydawcy książki czy studia filmowego („Dostawca” Treści).
Ograniczenia wiekowe. Z Google Play mogą korzystać osoby, które mają ważne konto Google („Konto Google”), zgodnie z tymi ograniczeniami wiekowymi. Jeśli w świetle prawa obowiązującego w danym kraju jesteś osobą małoletnią, aby korzystać z Google Play i zaakceptować Warunki, musisz mieć zgodę rodzica lub opiekuna prawnego. Musisz przestrzegać wszystkich dodatkowych ograniczeń wiekowych związanych z korzystaniem z konkretnych Treści lub funkcji w Google Play. Administratorzy i członkowie grupy rodzinnej muszą też spełnić te kryteria dodatkowe.
Opłaty pobierane przez firmy zewnętrzne. Odpowiadasz za uiszczanie wszelkich opłat za dostęp lub dane naliczanych przez firmy zewnętrzne (na przykład dostawcę usług internetowych lub operatora komórkowego) w związku z używaniem oraz wyświetlaniem Treści i Google Play.
Aktualizacje. Usługa Google Play, powiązane biblioteki pomocy oraz Treści mogą wymagać aktualizacji obejmujących np. poprawki błędów, ulepszenia funkcji, brakujące wtyczki i nowe wersje (zwane łącznie „Aktualizacjami”). Takie Aktualizacje mogą być wymagane do korzystania z Google Play, a także do wyświetlania, pobierania i używania Treści. Akceptacja niniejszych Warunków i korzystanie z Google Play oznacza zgodę na automatyczne Aktualizacje. Aktualizacjami określonych Treści możesz zarządzać w Ustawieniach w Google Play. Jeśli dana Aktualizacja będzie niezbędna do usunięcia poważnej luki w zabezpieczeniach lub rozwiązania krytycznych problemów z działaniem dotyczącym Treści, lub będzie zapobiegać nadużyciom, może ona zostać zainstalowana niezależnie od ustawień Aktualizacji skonfigurowanych w Google Play lub na Urządzeniu. Jeśli inny sklep z aplikacjami spróbuje zaktualizować Treści, które zostały pierwotnie pobrane z Google Play, może pojawić się ostrzeżenie lub aktualizacja zostanie zablokowana.
Informacje na Twój temat. Sposób, w jaki wykorzystujemy Twoje dane osobowe i chronimy Twoją prywatność w Google Play, określa Polityka prywatności Google. Realizacja transakcji lub dostarczanie Treści może wymagać przekazania Dostawcom przez Google Twoich danych osobowych, takich jak imię i nazwisko oraz adres e-mail. Dostawcy zobowiązują się używać tych informacji zgodnie ze swoją polityką prywatności.
Jeśli należysz do grupy rodzinnej w Google Play, jej pozostali członkowie mogą zobaczyć określone informacje na Twój temat. Jeśli jesteś administratorem grupy rodzinnej w Google Play, zaproszone przez Ciebie osoby mogą zobaczyć Twoje imię i nazwisko, zdjęcie oraz adres e-mail. Gdy dołączysz do grupy rodzinnej jako jej członek, pozostali członkowie mogą zobaczyć Twoje imię i nazwisko, zdjęcie oraz adres e-mail. Administrator grupy rodzinnej może zobaczyć Twój wiek, a także historię wszystkich zakupów dokonanych przez Ciebie przy użyciu wybranej dla grupy rodzinnej formy płatności, wraz z opisem zakupionych Treści. Jeśli Treści mogą być udostępniane w grupie rodzinnej i udostępnisz je grupie rodzinnej, do której należysz, wszyscy członkowie tej grupy rodzinnej będą mieli dostęp do tych Treści i będą widzieli, że zostały one kupione przez Ciebie.
Nieautoryzowany dostęp do Kont. Przechowuj dane swojego konta w bezpiecznym miejscu i nie udostępniaj ich innym osobom. Zabraniamy wykorzystywania Google Play do zbierania jakichkolwiek danych osobowych (w tym nazw kont) innych użytkowników Google Play i użytkowników innych usług Google.
Zablokowane konta. Jeśli Google zablokuje Twoje konto zgodnie z Warunkami (na przykład w wyniku ich poważnego lub wielokrotnego naruszenia), możesz utracić dostęp do Google Play, danych konta oraz wszystkich plików i innych Treści znajdujących się na tym koncie. Więcej informacji znajdziesz w Centrum pomocy. Jeśli jesteś administratorem grupy rodzinnej w Google Play, a Google zablokuje Ci dostęp do konta, członkowie grupy rodzinnej mogą stracić dostęp do funkcji dostępnych w ramach grupy rodzinnej (np. rodzinnej formy płatności czy subskrypcji rodzinnych) lub Treści udostępnionych przez członków grupy rodzinnej. Jeśli jesteś członkiem grupy rodzinnej w Google Play, a Google zablokuje Twoje konto, członkowie tej grupy rodzinnej stracą dostęp do Treści, które im udostępniasz.
Ochrona przed złośliwym oprogramowaniem. Aby chronić Cię przed złośliwym oprogramowaniem tworzonym przez osoby trzecie, szkodliwymi adresami URL i innymi problemami z bezpieczeństwem, Google może pobierać z Twojego Urządzenia informacje o połączeniach sieciowych, potencjalnie szkodliwych adresach URL, systemie operacyjnym i aplikacjach zainstalowanych z Google Play lub innych źródeł. Jeśli Google uzna, że aplikacja lub URL nie są bezpieczne, może Cię ostrzec. Jeśli będziemy mieli pewność, że aplikacja jest szkodliwa dla urządzeń, danych lub użytkowników, możemy ją usunąć lub zablokować jej instalację. Możesz wyłączyć niektóre funkcje zabezpieczeń w ustawieniach Urządzenia, jednak Google nadal może otrzymywać informacje o aplikacjach instalowanych z Google Play i analizować aplikacje instalowane z innych źródeł pod kątem problemów z zabezpieczeniami (informacje na ten temat nie będą przesyłane do Google).
Aplikacje błyskawiczne na Androida. Gdy klikniesz link na swoim Urządzeniu, Google Play może sprawdzić, czy istnieje odpowiednia aplikacja błyskawiczna. Jeśli ten warunek zostanie spełniony, Google Play otworzy link w takiej aplikacji. Kod potrzebny do działania elementów aplikacji błyskawicznej, z której korzystasz, jest pobierany na Twoje Urządzenie i tymczasowo na nim przechowywany. Szczegółowe informacje o aplikacji błyskawicznej znajdziesz w Sklepie Google Play. Dane i ustawienia aplikacji błyskawicznych na Androida są synchronizowane z urządzeniami, na których Użytkownik zalogował się na swoje konto Google. Aplikacje błyskawiczne na Androida można wyłączyć w ustawieniach Urządzenia.
Zmiany tych Warunków. Zmiany Warunków usługi Google Play będą ogłaszane z co najmniej 30-dniowym wyprzedzeniem. Po tym terminie zaczną obowiązywać nowe Warunki usługi Google Play. Dalsze korzystanie z Google Play po zakończeniu tego okresu oznacza zgodę na nowe Warunki usługi Google Play. Będą one dotyczyć korzystania ze wszystkich Treści (również tych już zainstalowanych lub kupionych), a także wszelkich przyszłych instalacji i zakupów. Jeśli nie akceptujesz zmian, możesz pobrać wcześniej kupione lub zainstalowane Treści i zakończyć korzystanie z Google Play. Możesz przeglądać kopie tych Treści na swoich Urządzeniach zgodnie z ostatnią zaakceptowaną wersją Warunków usługi Google Play.
3. Zakupy i płatności
Treści dostępne w Google Play są oferowane przez firmę Google Commerce Limited. Gdy pobierasz, wyświetlasz, kupujesz lub użytkujesz Treści w Google Play lub za pomocą tej usługi, zgodnie z niniejszymi Warunkami (w stosownych przypadkach) zawierasz osobną umowę z firmą Google Commerce Limited.
Alternatywne systemy rozliczeniowe w przypadku niektórych zakupów w aplikacji. Niektórzy Dostawcy mogą sprzedawać w swoich aplikacjach produkty lub usługi umożliwiające korzystanie z systemu rozliczeniowego innego niż system rozliczeniowy Google Play. Dostawca jest odpowiedzialny za dostarczenie niezbędnych informacji. Jeśli kupujesz produkty lub usługi za pośrednictwem systemu rozliczeniowego innego niż system rozliczeniowy Google Play, zawierasz odrębną umowę na podstawie warunków podmiotu trzeciego i podmiot trzeci dostarczy produkt lub usługę. Nie zawrzesz umowy ze spółką Google Commerce Limited i spółka Google Commerce Limited nie będzie uważana za sprzedawcę tego produktu lub usługi. Warunki usługi Google Play (w tym postanowienia dotyczące cen, zwrotów i praw do odstąpienia od umowy) nie mają zastosowania i Google nie jest zaangażowana w dostawę takiego produktu lub usługi.
Zamówienia w przedsprzedaży. Gdy zamawiasz Treści w przedsprzedaży, umowa dotycząca zakupu i korzystania z Treści jest finalizowana w chwili udostępnienia Ci Treści i wtedy też obciążamy Cię opłatą za zakup. Możesz anulować zamówienie w przedsprzedaży w dowolnym momencie, aż do chwili gdy Treści zostaną Ci udostępnione. Jeśli przed udostępnieniem Treści zostaną wycofane ze sprzedaży w Google Play, będziemy musieli anulować Twoje zamówienie w przedsprzedaży. Oprócz tego zastrzegamy sobie prawo do anulowania zamówienia w razie zmiany ceny przed jego realizacją.
Rodzinna forma płatności. Jeśli jesteś administratorem grupy rodzinnej w Google Play, musisz skonfigurować prawidłową rodzinną formę płatności, dzięki której członkowie grupy rodzinnej będą mogli kupować Treści w Google Play i aplikacjach. Ponosisz odpowiedzialność za wszystkie zakupy Treści dokonywane przez członków grupy rodzinnej przy użyciu rodzinnej formy płatności. Jeśli grupa rodzinna zostanie usunięta lub ktoś ją opuści, możemy obciążyć Cię płatnościami za oczekujące zakupy dokonane przez byłych członków przy użyciu rodzinnej formy płatności.
Płatności Google. Aby kupować Treści w Google Play, musisz mieć konto płatności Google i zaakceptować Warunki korzystania z usługi płatności Google. Informacje na temat ochrony prywatności w płatnościach Google obowiązują za każdym razem, gdy kupujesz Treści przy użyciu konta płatności Google. Ponosisz odpowiedzialność za uregulowanie wszystkich należnych płatności związanych z zakupami w Google Play dokonanymi przy użyciu Twojego konta płatności Google.
Inne metody przetwarzania płatności. Oprócz konta płatności Google możemy udostępniać Ci różne metody obsługi płatności, które ułatwiają kupowanie Treści w Google Play. Musisz przestrzegać wszystkich stosownych warunków i umów zawartych z Google lub inną firmą, które określają sposób korzystania z danej metody przetwarzania płatności. Google może według własnego uznania dodawać i usuwać metody obsługi płatności. Ponosisz odpowiedzialność za uregulowanie wszystkich należnych płatności związanych z Twoimi zakupami w Google Play.
Uprawnienie do realizacji płatności przez operatora. Aby ustalić, czy na swoich Urządzeniach możesz płacić za Treści, obciążając swoje konto u operatora sieci, podczas zakładania konta Google Play na Urządzeniu wyślemy do operatora sieci komórkowej identyfikatory Urządzenia, na przykład identyfikator abonenta i numer seryjny karty SIM. Aby na to pozwolić, musisz zaakceptować warunki korzystania z usług świadczonych przez operatora. Operator może podać nam Twój adres rozliczeniowy. Będziemy przechowywać tę informację i używać jej zgodnie z naszą Polityką prywatności oraz Informacjami na temat ochrony prywatności w płatnościach Google.
Ceny. Ceny i dostępność wszystkich Treści widocznych w Google Play mogą ulec zmianie w dowolnej chwili przed zakupem.
Podatki. „Podatki” oznaczają wszelkie opłaty celne i podatki (inne niż podatek dochodowy) związane ze sprzedażą Treści, w tym wszelkie powiązane kary i odsetki. Ponosisz odpowiedzialność za uregulowanie wszystkich Podatków i nie możesz pomniejszać o nie kwoty płaconej za Treści. Jeśli firma Google lub Google Commerce Limited będzie zobowiązana do pobierania lub płacenia Podatków, obciąży Cię ich kwotą. W związku z korzystaniem z usługi Google Play i kupowaniem w niej lub za jej pomocą Treści musisz przestrzegać wszelkich obowiązujących przepisów podatkowych, w tym dotyczących sprawozdawczości podatkowej i regulowania zobowiązań podatkowych. Ponosisz odpowiedzialność za taką sprawozdawczość i regulowanie swoich zobowiązań.
Wszystkie transakcje sprzedaży są wiążące. Więcej informacji na temat przysługującego Ci prawa do odstąpienia od umowy, anulowania oraz zwrócenia zakupu i odzyskania środków znajdziesz w Zasadach zwrotów w Google Play. O ile Warunki usług Google, zasady zwrotów w Google Play lub zasady zwrotów Dostawcy nie stanowią wyraźnie inaczej, wszystkie transakcje sprzedaży są wiążące i nie przewidują zwrotu Treści, ich wymiany ani zwrotu środków. W przypadku wymiany lub zwrotu Treści albo zwrotu środków transakcja może zostać cofnięta, przez co możesz stracić dostęp do Treści kupionych w ramach tej transakcji.
Alternatywne metody rozstrzygania sporów konsumenckich. Firma Google Commerce Limited nie zobowiązuje się ani nie jest zobowiązana do rozstrzygania sporów przed organem alternatywnego rozstrzygania sporów.
Prawo do odstąpienia od umowy zakupu Treści cyfrowych. Zgodnie z przepisami konsument ma automatyczne, ustawowe prawo do odstąpienia od umowy zakupu treści cyfrowych lub ich subskrypcji w Google Play. Jednak w momencie dokonywania zakupu treści cyfrowych lub subskrypcji takich treści w Google Play wyrażasz zgodę na natychmiastowe udostępnienie Ci tych treści, a jednocześnie potwierdzasz, że zrzekasz się swojego automatycznego, ustawowego prawa do odstąpienia od umowy zakupu.
Prawo do odstąpienia od umowy zakupu usług. Zgodnie z przepisami konsument ma prawo do odstąpienia od umowy zakupu usług w ciągu 14 dni od daty zakupu bez podawania przyczyny. Prawo do odstąpienia wygasa po 14 dniach od daty zakupu. Aby skorzystać z tego prawa, musisz jednoznacznie poinformować firmę Google Commerce Limited o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy. Możesz użyć tego wzoru formularza odstąpienia od umowy. Możesz również napisać na adres Google Commerce Limited, c/o Customer Support, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia tel. 800515743 albo poprosić o zwrot środków tutaj.
Niezwłocznie otrzymasz potwierdzenie odbioru oświadczenia o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku informacji (np. e-mailem). Aby dotrzymać terminu odstąpienia od umowy, wystarczy przed jego upływem przesłać informację o chęci skorzystania z tego prawa.
W przypadku odstąpienia od umowy niezwłocznie otrzymasz zwrot wszystkich kosztów poniesionych w związku z tą umową – nie później niż w ciągu 14 dni od daty odebrania przez Google Commerce Limited jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu. Zwroty kosztów są realizowane za pomocą tej samej formy płatności, która została użyta podczas pierwotnego zakupu, chyba że jednoznacznie zgodzisz się na inne rozwiązanie. W żadnym wypadku nie poniesiesz opłat w związku z takim zwrotem.
Jeśli skorzystasz z usług przed upływem terminu odstąpienia od umowy, możemy wymagać opłacenia kwoty za usługi wyświadczone do momentu powiadomienia nas o odstąpieniu od umowy proporcjonalnie do pełnej kwoty, która wynikałaby z wykonania umowy w całości.
Zwroty. Google zapewnia dodatkowe prawo do zwrotu środków w przypadku kilku typów Treści w Google Play. Zostały one wymienione w Zasadach zwrotów w Google Play.
Subskrypcje. Po zasubskrybowaniu Treści w Google Play masz do nich nieprzerwany dostęp do momentu anulowania subskrypcji. Opłaty za subskrypcje są naliczane automatycznie na początku każdego okresu rozliczeniowego (w cyklu tygodniowym, miesięcznym, rocznym lub innym). Możemy obciążyć Cię najwcześniej24 godziny przed rozpoczęciem każdego okresu rozliczeniowego.
(a) Okresy próbne. Kupując subskrypcję płatnych Treści, możesz otrzymać bezpłatny dostęp do subskrybowanych materiałów na określony okres próbny, po którym będą naliczane opłaty, dopóki nie anulujesz subskrypcji. Aby uniknąć opłat, musisz anulować subskrypcję przed końcem okresu próbnego. O ile nie postanowiono inaczej, po anulowaniu okresu próbnego natychmiast utracisz dostęp do Treści i korzyści płynących z subskrypcji. Dostępność takich okresów próbnych może zostać ograniczona do konkretnej liczby takich okresów na użytkownika w danym przedziale czasu albo ograniczona w inny sposób.
(b) Anulowanie. Możesz anulować subskrypcję w dowolnym momencie przed końcem danego okresu rozliczeniowego, zgodnie z tym artykułem w Centrum pomocy. Subskrypcja będzie anulowana od kolejnego okresu. Na przykład po wykupieniu subskrypcji miesięcznej możesz z niej zrezygnować w każdej chwili podczas danego miesiąca, a zostanie ona anulowana z końcem danego okresu rozliczeniowego. Nie otrzymasz zwrotu środków za bieżący okres rozliczeniowy, z wyjątkiem przypadków opisanych w Zasadach zwrotów w Google Play (np. gdy Treści są wadliwe).
(c) Zniżki dla prenumeratorów wersji drukowanej. Niektórzy Dostawcy czasopism umożliwiają wykupienie subskrypcji czasopisma w Google Play po niższej cenie, jeśli masz już prenumeratę wersji drukowanej. Jeśli anulujesz prenumeratę wersji drukowanej tego czasopisma lub po wygaśnięciu jej nie odnowisz, zniżka na subskrypcję tych Treści w Google Play zostanie automatycznie anulowana.
(d) Podwyżki cen. W chwili zakupu subskrypcji zostanie wstępnie naliczona opłata w wysokości obowiązującej w dniu zawarcia umowy subskrypcji. W przypadku późniejszego wzrostu ceny subskrypcji powiadomimy Cię o tym. Podwyżka będzie dotyczyła płatności następującej po dacie wysłania powiadomienia, pod warunkiem że otrzymasz powiadomienie o zmianach z co najmniej 30-dniowym wyprzedzeniem. Jeśli otrzymasz powiadomienie z wyprzedzeniem krótszym niż 30 dni, wzrost ceny będzie dotyczył płatności następującej po kolejnej płatności. Jeśli nie zaakceptujesz wyższej ceny za subskrypcję, możesz ją anulować w sposób opisany w sekcji Anulowanie w niniejszych Warunkach. Nie obciążymy Cię wówczas żadnymi dodatkowymi opłatami związanymi z subskrypcją, pod warunkiem że powiadomisz nas o tym przed końcem bieżącego okresu rozliczeniowego. Jeśli Dostawca podniesie cenę subskrypcji i podwyżka będzie musiała zostać przez Ciebie zaakceptowana, Google może anulować subskrypcję, jeśli nie zaakceptujesz nowej ceny. Jeśli anulujesz subskrypcję, a następnie zechcesz ją odnowić, obciążymy Cię opłatą, której wysokość odpowiada aktualnej w danym momencie cenie subskrypcji.
4. Prawa i ograniczenia
Licencja na korzystanie z Treści. Po sfinalizowaniu transakcji lub zapłaceniu stosownej opłaty za Treści nabywasz niewyłączne prawo (jedynie w sposób wyraźnie opisany w niniejszych Warunkach) do przechowywania, dostępu, odtwarzania, używania i wyświetlania kopii odpowiednich Treści na swoich Urządzeniach lub w inny dozwolony sposób – wyłącznie do własnego użytku niekomercyjnego. Wszystkie prawa i tytuły prawne wynikające z korzystania z Google Play i Treści są zastrzeżone, chyba że zostaną przyznane Użytkownikowi. Zasady korzystania z aplikacji i gier mogą podlegać dodatkowym warunkom umowy licencyjnej użytkownika zawartej między Tobą a Dostawcą.
Naruszenie warunków licencji. Jeśli naruszysz którekolwiek z postanowień Warunków dotyczących ograniczeń Treści lub w istotny bądź wielokrotny sposób naruszysz inne Warunki albo jeśli aktualnie badamy niewłaściwe zachowanie, którego być może się dopuszczasz, Twoje prawa wynikające z licencji mogą zostać natychmiast anulowane. Możemy też zablokować Ci dostęp do Google Play, Treści lub konta Google bez zwracania środków. Otrzymasz od nas powiadomienie z uzasadnieniem podjętego działania, o ile nie uznamy, że wysłanie takiego powiadomienia pociągnie za sobą skutki prawne dla Google lub innej osoby, naruszy tajemnicę postępowania, naruszy funkcjonowanie produktów, usług lub systemów Google, będzie szkodliwe dla naszych użytkowników albo naruszy przepisy bądź wytyczne organu egzekwowania prawa. Więcej informacji znajdziesz w punkcie Zablokowane konta w artykule 2.
Ograniczenia. Zabronione jest:
wyświetlanie i pokazywanie Treści (w całości lub części) w charakterze wykonania publicznego, nawet jeśli nie jest za to pobierana opłata, z wyjątkiem sytuacji, gdy (a) takie wykorzystanie Treści nie stanowi naruszenia praw autorskich lub innych obowiązujących przepisów lub (b) zostało to wyraźnie dozwolone, a sposób użycia został jasno sprecyzowany;
sprzedawanie, wypożyczanie, wynajmowanie, redystrybuowanie, emitowanie, transmitowanie, przesyłanie, modyfikowanie, udzielanie podlicencji i przenoszenie wszelkich Treści na rzecz osób trzecich, w tym wszelkich Treści pobranych z Google Play, o ile nie zostało to wyraźnie dozwolone, a sposób użycia został jasno sprecyzowany;
korzystanie z Google Play i wszelkich Treści w połączeniu z oprogramowaniem do zgrywania lub przechwytywania strumieni w celu nagrywania lub kopiowania Treści udostępnianych strumieniowo;
korzystanie z Treści w usługach, które umożliwiają ich udostępnianie, wypożyczanie lub używanie przez wiele osób, a także na potrzeby jakiegokolwiek innego podmiotu lub instytucji, o ile nie zostało to wyraźnie dozwolone, a sposób użycia został jasno sprecyzowany;
podejmowanie prób obchodzenia, wyłączania lub przełamywania funkcji zabezpieczeń i ich składników, które chronią i szyfrują Treści i Google Play lub ograniczają do nich dostęp – nie możesz też pomagać w takich działaniach, a także nikogo do nich upoważniać ani zachęcać;
usuwanie znaków wodnych, etykiet i innych informacji prawnych lub informacji o własności intelektualnej zawartych w Treściach, a także modyfikowanie Treści uzyskanych z Google Play, w tym w celu ukrycia lub zmanipulowania informacji wskazujących na właściciela lub źródło Treści.
Postanowienia dotyczące osób trzecich. Niezależnie od pozostałych postanowień niniejszych Warunków, osoby trzecie udzielające Google licencji na swoje Treści są zgodnie z niniejszymi Warunkami zamierzonymi beneficjentami będącymi osobą trzecią wyłącznie w odniesieniu do określonych postanowień zawartych w tych Warunkach, które bezpośrednio dotyczą Treści takich osób („Postanowienia dotyczące osób trzecich”) i jedynie na potrzeby egzekwowania praw osób trzecich do tych Treści. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości – żadna treść niniejszych Warunków nie powoduje nadania praw beneficjenta będącego osobą trzecią jakiemukolwiek podmiotowi w odniesieniu do postanowień, które nie zostały uwzględnione w Postanowieniach dotyczących osób trzecich, w tym między innymi do wszelkich postanowień i umów, które zostały włączone do Warunków na mocy odniesienia lub do których Warunki odwołują się bez włączenia.
Zasady Google Play. Publikowanie opinii w Google Play podlega tym zasadom. Jeśli chcesz zgłosić nadużycie lub inne naruszenie zasad dotyczących treści, kliknij tutaj.
Wadliwe Treści. Gdy Treści znajdą się na Twoim koncie, musisz bez zbędnej zwłoki sprawdzić, czy działają one zgodnie z oczekiwaniami. W razie wystąpienia jakichkolwiek błędów lub usterek bez zbędnej zwłoki powiadom Google lub Dostawcę. Więcej informacji znajdziesz w Zasadach zwrotów w Google Play.
Usunięcie lub niedostępność Treści. Zgodnie z Warunkami kupione lub zainstalowane Treści są dla Ciebie dostępne w Google Play przez okres, który wybierzesz (w przypadku wypożyczenia), bądź w którym Google ma prawo udostępniać Ci te Treści (w pozostałych przypadkach). W pewnych sytuacjach (np. jeśli Google straci odpowiednie prawa, przestanie świadczyć usługę lub udostępniać Treści, wystąpią poważne problemy z zabezpieczeniami bądź złamane zostaną obowiązujące warunki lub przepisy) Google może usunąć kupione Treści z Twojego Urządzenia lub zablokować dostęp do nich. Jeśli będzie to możliwe, otrzymasz powiadomienie o takim usunięciu lub zablokowaniu dostępu. Jeśli nie możesz pobrać kopii Treści przed usunięciem lub zablokowaniem dostępu, Google może zaoferować Ci (a) wymianę Treści na inne (o ile będzie to możliwe) albo (b) pełny lub częściowy zwrot kosztów zakupu Treści. Jeśli Google przyzna zwrot środków, będzie to jedyne przysługujące Ci świadczenie.
Wiele kont. Jeśli masz wiele Kont Google z różnymi nazwami użytkownika, w niektórych przypadkach możliwe jest przesłanie Treści z jednego konta na inne, pod warunkiem, że jesteś właścicielem każdego z tych kont, a Google udostępnia funkcję pozwalającą na przesyłanie Treści w ten sposób.
Ograniczanie dostępu na Urządzeniach. Google może co jakiś czas ograniczać liczbę Urządzeń lub aplikacji, z których możesz korzystać, aby uzyskać dostęp do Treści. Więcej informacji na temat takich ograniczeń w Filmach i TV Google Play oraz Google TV można znaleźć w Zasadach korzystania z Filmów i TV Google Play / Google TV.
Działania niebezpieczne. Żadne z Usług i Treści nie są przeznaczone do użytku w elektrowniach jądrowych, systemach podtrzymywania życia, łączności alarmowej, nawigacji lotniczej, systemach łączności lub na potrzeby innych działań, gdzie nieprawidłowe działanie Usługi lub Treści mogłoby spowodować śmierć, uraz lub poważne szkody materialne bądź straty w środowisku naturalnym.
Filmy i TV Google Play / Google TV. Dodatkowe szczegóły i informacje o ograniczeniach dostępu i korzystania z Filmów i TV Google Play / Google TV można znaleźć w Zasadach korzystania z Filmów i TV Google Play / Google TV.
Przez Gina Barrow, Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019 r
Że telefon nie ładuje się jest częstym problemem, z którym zmaga się większość użytkowników Androida po określonym czasie lub sytuacji. Przyczyną tego problemu jest tak wiele przyczyn, które omówimy w tym artykule poniżej.
Przewodnik wideo: Jak naprawić problem z telefonem z Androidem?
Chociaż smartfony są tak zaprojektowane, aby nadążać za nimi bez szybkiej pracy i stylu życia, w pewnym momencie będą zmęczone i nagle odmówią ładowania. Staje się to bardziej frustrujące, gdy wiesz, że nie masz na czym polegać w codziennych czynnościach, ale telefon i to cię poddało.
Przewodnik wideo: Jak naprawić problem z telefonem z Androidem?Część 1. Oceń problemCzęść 2. 10 sposobów, aby naprawić telefon z Androidem, który nie będzie ładowaćCzęść 3. Jak korzystać z FoneDog Toolkit - ekstrakcja uszkodzonego systemu Android
Część 1. Oceń problem
Oceń problem!
Zanim przejdziemy do 10 sposobów naprawienia problemu z telefonem, który nie będzie obciążał, najpierw pomożemy Ci ustalić prawdziwy problem. Mogą istnieć dwa potencjalne powody, dla których dzieje się to na telefonach z Androidem: jeden z powodu sprzętu, kabli, portów itp., A drugi z powodu oprogramowania, które może być spowodowane błędną aktualizacją oprogramowania oraz zmienionym lub uszkodzonym systemem operacyjnym. Winić mogą też aplikacje innych firm.
Część 2. 10 sposobów, aby naprawić telefon z Androidem, który nie będzie ładować
Teraz, gdy masz już pojęcie o tym, co dzieje się na twoim telefonie z Androidem, przedstawimy 10 sposobów na naprawę telefon że nie będzie ładować.
1.Użyj innego kabla i adaptera
Jeśli zauważysz, że albo telefon ładuje się zbyt wolno, albo musisz poruszyć się na boki przed rozpoczęciem ładowania, możesz wymienić kabel ładujący USB i adapter, aby sprawdzić, czy problem leży naprawdę na kablu.
Możesz najpierw pożyczyć kabel, aby ustalić, czy to naprawdę powoduje problem. Po potwierdzeniu nadszedł czas na zakup nowego 2. Spróbuj innego źródła zasilania
Jeśli ładujesz lub podłączasz adapter ścienny, spróbuj naładować telefon z Androidem do komputera i / lub powerbanku.
Użyj kabla i adaptera i wypróbuj źródło zasilania
3. Sprawdź luźny port ładowarki
Niestety port ładowarki również się poluzował po kilku upadkach i uderzeniach. Dlatego należy również rozważyć sprawdzenie portu ładowarki, czy w środku nie ma luźnych zanieczyszczeń lub zanieczyszczeń.
Wyłącz telefon
Wyjmij baterię, jeśli to możliwe
Użyj wykałaczki i sprawdź port pod kątem zanieczyszczeń
Za pomocą latarki sprawdź, czy w porcie nie ma uszkodzeń
Delikatnie wyczyść port ładujący za pomocą bawełny i wykałaczki
Sprawdź luźny port ładowarki dla telefonu z Androidem
4. Uruchom ponownie telefon
Być może słyszałeś, że najbardziej podstawowe rozwiązywanie problemów to po prostu ponowne uruchomienie, cóż, nie zaszkodzi, jeśli spróbujesz, gdy telefon nie pobierze żadnego ładunku.
Pozostaw na jakiś czas około 2 minut i włącz ponownie.
Sprawdź, czy problem został rozwiązany; w przeciwnym razie przejdź do następnych kroków.
5. Sprawdź dostępność aktualizacji oprogramowania
Chociaż rzadko wpływa na baterię, nadal warto sprawdzić, czy w urządzeniu jest najnowsza aktualizacja oprogramowania. Większość zaktualizowanych wersji rozwiązuje drobne i poważne błędy, w tym baterię.
Aby zaktualizować system Android, przejdź do Ustawienia> przewiń i dotknij Informacje o telefonie> dotknij Aktualizacja oprogramowania. Pobierz i zainstaluj, jeśli jest dostępna wersja.
Uruchom ponownie telefon z Androidem
6. Wyczyść buforowane dane
Przechowywane pliki tymczasowe mogą również powodować problemy z baterią lub opóźnieniami w telefonie, więc możesz spróbować wyczyścić dane z pamięci podręcznej z urządzenia pamięci masowej, oto jak:
Na ekranie głównym dotknij Ustawienia
Przewiń i dotknij Pamięć
W obszarze Pamięć telefonu dotknij Dane w pamięci podręcznej
Stuknij OK, aby potwierdzić usunięcie
Przejdź do karty SD i dotknij Dane w pamięci podręcznej
Potwierdź akcję
Następnie po wyczyszczeniu wszystkich buforowanych danych spróbuj naładować urządzenie z Androidem, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.
Wyczyść buforowane dane na Androidzie
7. Zainstaluj aplikację Ampere
Aplikacja Ampere to aplikacja innej firmy, która sprawdza stan baterii dowolnego telefonu z systemem Android. Dokładnie analizuje i diagnozuje problem i informuje o tym.
8. Wymień baterię
Jeżeli twój telefon nie ładuje się wykonując niektóre z powyższych kroków, rozważ wymianę baterii, jeśli jest to możliwe. Możesz odwiedzić powiązany sklep, który jest w stanie wymienić baterię, lub wyszukać online samouczki dla majsterkowiczów.
Zainstaluj, sprawdź i wymień baterię
9. Sprawdź, czy nie ma uszkodzeń spowodowanych przez wodę
Nikt nie lubi tego, ale wielu użytkowników zgłosiło szkody spowodowane przez wodę, które spowodowały poważne problemy z ładowaniem lub baterią.
Jeśli Twój telefon został niedawno upuszczony na wodę lub inny płyn, oceń, czy to naprawdę szkoda spowodowana przez wodę, włączając telefon, jeśli nadal tak jest, rozważ skontaktowanie się z producentem. Będą oferować inne możliwe rozwiązania problemu uszkodzenia wody.
10. Reset fabryczny
Przywrócenie ustawień fabrycznych usunie wszystkie możliwe problemy z telefonem, w tym problemy z ładowaniem lub baterią.
Musisz jednak zrozumieć, że po przywróceniu ustawień fabrycznych z pewnością spowoduje to usunięcie niektórych ważnych plików, takich jak zdjęcia, wiadomości, kontakty, dzienniki połączeń i inne.
Aby przywrócić ustawienia fabryczne, wykonaj następujące czynności:
Otwórz Ustawienia z ekranu głównego
Przewiń i dotknij Kopia zapasowa i zerowanie
Stuknij opcję Przywracanie danych fabrycznych, a następnie stuknij Resetuj urządzenie
Stuknij Wymaż wszystko
Uwagi: Musisz wykonać kopię zapasową telefonu przed przywróceniem ustawień fabrycznych, aby uniknąć utraty danych.
Sprawdź uszkodzenia spowodowane wodą i przywróć ustawienia fabryczne
Jeśli telefon nie włącza się po ładowaniu przez wiele godzin, być może jest już uszkodzony lub system mógł się zawiesić. Jeśli nie zrobiłeś żadnego systemu Android, który mógłby mieć wpływ na baterię, możesz sprawdzić gwarancję i złożyć wniosek o wymianę.
W przeciwnym razie możesz przejść do odzyskiwania danych, pobrać pliki i zapisać je na komputerze, dopóki nie pojawi się nowe urządzenie.
Jest jeden program o nazwie FoneDog Toolkit - ekstrakcja uszkodzonego Androida który po prostu odzyskuje wszystkie typy plików telefonu z uszkodzonych androidów.
Część 3. Jak korzystać z FoneDog Toolkit - ekstrakcja uszkodzonego systemu Android
Darmowe pobieranie Darmowe pobieranie
FoneDog Toolkit - ekstrakcja uszkodzonego Androida to program, który bardzo pomaga nam odzyskać utracone pliki z uszkodzonych telefonów i tabletów z Androidem. To profesjonalne narzędzie jest w stanie wykonać następujące czynności:
Odzyskiwanie kontaktów, wiadomości, wiadomości i załączników WhatsApp, dzienników połączeń, zdjęć, filmów i innych
Odzyskuje, nawet jeśli zapomniałeś hasła do Androida
Kompatybilny z prawie wszystkimi urządzeniami z Androidem, nawet najnowszym Samsung Galaxy Note 8
Wystarczy pobrać i zainstalować oprogramowanie oraz postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Cały proces oparty jest na kliknięciach, dzięki czemu każdy, nawet początkujący, może z niego korzystać FoneDog Toolkit - ekstrakcja uszkodzonego Androida.
Nie przegap:
Poprawka: „jądro nie wymusza seandroidu”
FoneDog Uszkodzony ekstrakcja danych Androida, aby naprawić telefon nie będzie ładować
Otóż to! Ukończyliśmy 10 sposobów, aby naprawić telefon że nie będzie ładować. Mamy nadzieję, że udało Ci się rozwiązać problem na jednym z zalecanych przez nas kroków.
Google Play to najbardziej potrzebna aplikacja w systemie Android. Umożliwia ona pobieranie oraz aktualizowanie innych aplikacji. Sklep Play jest również bardzo obszerną aplikacją, w której z naturalnych przyczyn mogą pojawiać się błędy. Gdy zaczyna ona szwankować, może zdarzyć się, że nie jesteśmy w stanie pobrać żadnej nowej aplikacji lub aktualizacji do istniejących aplikacji. Błędy tego typu mogą dotyczyć wszystkich aplikacji lub tylko jednej, konkretnej. Nie pomaga wtedy żaden restart smartfona, błędy są długotrwałe. Ten poradnik powie Ci, co zrobić jeżeli Google Play nie pobiera aktualizacji lub nowych aplikacji. Również gdy ich nie instaluje po pobraniu. Jeżeli Google Play szwankuje, to wcale nie oznacza, że nie można tego naprawić. Posłuchaj prostych kroków w celu naprawy GP.
Awaria Google Play często objawia się poprzez samoczynne wyłączanie się pobierania nowej aplikacji lub aktualizacji. Również wtedy gdy je ręcznie pobieramy, albo kiedy pobieranie lub instalacja nie chcą się zakończyć.
Przyczyny usterki sklepu Play
Jeżeli wykluczyłeś te przyczyny, to mój poradnik może Ci pomóc.
Brak internetu
Brak wolnej pamięci (Google Play zaleca, by zawsze było jej > 1 GB)
(Google Play zaleca, by zawsze było jej > 1 GB) Karta SD – można ustawić opcję instalacji na niej aplikacji, a to z kolei może generować błędy, szczególnie gdy kończy się na niej miejsce lub wymieniliśmy kartę SD w ostatnim czasie.
Google play nie instaluje aplikacji lub aktualizacji – jak naprawić?
Jeżeli powyższe problemy cię nie dotyczą, trzeba będzie działać bardziej doraźnie, lecz wciąż prosto.
Pierwszym krokiem, jaki podejmiemy w celu naprawy Sklepu Play, będzie usunięcie danych podręcznych oraz danych aplikacji. Następstwem takiego działania może być wylogowanie Cię z konta w sklepie Play. Jednak jest mało znacząca kwestia, jeżeli sklep Google Play ma się naprawić.
Usunięcie danych aplikacji i danych podręcznych Google Play
System Android posiada takie opcje już w standardzie, niezależnie od urządzenia. Należy je jedynie znaleźć. W tym celu postępuj zgodnie z poradnikiem:
Uwaga! Pamiętaj o usunięciu aplikacji z pamięci RAM urządzenia (punkt 5).
Wejdź do ustawień urządzenia. Poszukaj zakładki nazwanej „Aplikacje” lub „Menadżer aplikacji” / „Zarządzanie aplikacjami”/ „Lista aplikacji” (nazwa może się różnić w zależności od producenta urządzenia). Otwórz zakładkę. Jeżeli po wejściu w zakładkę dostrzegasz wiele opcji wybierz opcję „lista aplikacji” lub jej podobną, która wyświetli Ci listę aplikacji. Na liście aplikacji znajdź Sklep Google Play lub Google Play Store (może nazywać się trochę inaczej – sugeruj się logo) i kliknij. W opcjach aplikacji wybierz w pierwszej kolejności opcję „Wymuś zatrzymanie” – ta opcja sprawi, że sklep przestanie działać w tle (zostanie usunięty z pamięci RAM). Po kliknięciu potwierdź, że chcesz zatrzymać aplikację. Teraz kliknij zakładkę „Użycie pamięci„. Znajdź dwie opcje: „Wyczyść dane” oraz „Wykasuj pamięć podręczną” następnie kliknij i potwierdź obie.
Oto jak dany proces wygląda (wersja ze zdjęciami):
1# W ustawieniach wybierz zakładkę aplikacji (ta opcja może się nazywać inaczej).
2# Wybierz listę aplikacji
(ten ekran nie musi się wyświetlać – zależne od producenta)
3# Odnajdź wśród aplikacji i kliknij Sklepu Play (lub Google Play Store).
4# Wymuś zatrzymanie aplikacji.
5# Potwierdź zatrzymanie aplikacji.
6# Kliknij dane lub zużycie pamięci.
7# Wyczyść dane aplikacji i wykasuj pamięć podręczną.
8# Potwierdź usunięcie.
Sposób drugi – usunięcie aktualizacji sklepu Google Play
Stosować jeżeli pierwszy sposób przedstawiony powyżej nie zadziałał.
Wejdź ponownie do ustawień aplikacji Sklepu Play (tak jak w poprzedni sposobie). Rozwiń zaawansowane opcje w prawym górnym rogu (patrz zdjęcie numer 2) i kliknij „odinstaluj aktualizacje”. opcje mogą wyglądać inaczej – w zależności od nakładki producenta urządzenia). Zaakceptuj w ekranie potwierdzenia.
2# Rozwiń opcje zaawansowane.
3# Kliknij „Odinstaluj aktualizacje” i potwierdź.
Przedstawiony sposób powinien pomóc, jeżeli poprzednia opcja nie pomaga, a problem leży w Google Play. Sklep po pewnym czasie ponownie się zaktualizuje sam z siebie. Wypuszczane są tylko stabilne wersje aplikacji, więc nie powinien już ponownie generować błędów. Taka re-instalacja jest często przepisem na błędy powstałe przy poprzedniej aktualizacji.
Jeżeli problem leży w oprogramowaniu / nakładce producenta – wówczas należy upewnić się, czy mamy zainstalowaną najnowszą wersję systemu (być może producent wydał łatkę). W skrajnych przypadkach można przywrócić smartfon do stanu fabrycznego – wtedy zostaną odinstalowane wszelkie aktualizacje systemowe, również mamy gwarancję, że inne aplikacje nie wpływają niekorzystnie na działanie Google Play – one też zostaną odinstalowane. Jednak ten sposób jest bardzo problematyczny, gdyż usunie wszelkie dane znajdujące się na smartfonie.
Sprawdź również:
Jak naprawić błąd „Usługi Google Play wciąż przestaje działać”?
Jak zaktualizować system Android, jeśli producent nie wypuścił aktualizacji.
Leave a Comment