Programowanie na Androida – najlepsze programy do tworzenia aplikacji

Android to najczęściej używany mobilny system operacyjny na świecie. Mając ponad 70% udziału w rynku, system ten jest dla programistów tym, który może zapewnić największą widoczność ich aplikacji i gier, a tym samym oferuje najlepsze wyniki ekonomiczne. Łatwość publikowania aplikacji w sklepie Google zachęca wielu użytkowników do wgrywania własnych aplikacji, aby zaistnieć w tym sklepie, oferować użyteczną usługę i przy okazji zarobić trochę pieniędzy. Ale żeby móc utwórz te aplikacje to konieczne jest posiadanie dobrego programu, czyli IDE, który pomoże nam w tym zadaniu.

Chociaż wielu boi się programowania, w dzisiejszych czasach Programowanie , bez względu na system, nie jest zarezerwowany tylko dla najbardziej doświadczonych użytkowników. Istnieje szeroka gama programów i środowisk programistycznych (powszechnie znanych jako „IDE”), które pozwalają nam bardzo łatwo tworzyć wszelkiego rodzaju aplikacje, nawet bez znajomości dowolnego języka.

Następnie zobaczymy, jakie są najlepsze programy, z których możemy zacząć tworzyć własne aplikacje na Androida, zarówno dla zaawansowanych programistów, jak i dla amatorów bez większego doświadczenia.

Kompletne i profesjonalne programy do tworzenia aplikacji na Androida

Profesjonalne IDE programistyczne przeznaczone są dla użytkowników, którzy posiadają już szeroką wiedzę i doświadczenie w tworzeniu oprogramowania. Ogólnie rzecz biorąc, tego typu środowiska programistyczne pozwalają nam pisać nasze aplikacje od podstaw w Javie, C lub Kotlin (językach programowania Android) i pomagają nam zarówno analizować, jak i debugować ten kod.

Android Studio, IDE par excellence

Lata temu Google zalecało używanie zmodyfikowana wersja Eclipse do programowania na Androidzie. Jednak firma ostatecznie wydała własne IDE programistyczne, Android Studio. To IDE jest oparte na Eclipse i posiada całą oficjalną dokumentację, aby móc programować dla tego systemu operacyjnego. Jest to najbardziej kompletne środowisko, jakie możemy znaleźć, i takie, które pomaga nam lepiej przestrzegać wytycznych projektowych Google i uzyskać dostęp do wszystkich bibliotek.

Ten program pozwala nam na programowanie zarówno w Jawa , dzięki oficjalnemu SDK i in, natywny C++ (aby uniknąć przechodzenia przez maszynę wirtualną) dzięki NDK. Dzięki sekcji projektowania interfejsu będziemy mogli kształtować nasze aplikacje, przeciągając i upuszczając każdy z elementów, które chcemy, aby były widoczne na ekranie. Ponadto zawiera również emulator, który pozwala nam skonfigurować oficjalną maszynę wirtualną z Androidem, na której możemy testować i debugować aplikacje przed przesłaniem ich do sklepu.

Możemy pobrać Android Studio ze swojej strony internetowej .

Xamarin, niezbędny do tworzenia wieloplatformowych aplikacji na Androida

Czy chcemy, aby nasza aplikacja została wydana na Androida, iOS i Okna w tym samym czasie? Następnie musimy poszukać wyspecjalizowanego IDE programistycznego, takiego jak Xamarin . To środowisko programistyczne zostało stworzone przez Microsofti jest częścią pakietu Visual Studio.

W przeciwieństwie do innych programistycznych IDE, ten jest przeznaczony do programowania wyłącznie w C#. Jeśli mamy już doświadczenie z tym językiem programowania, stworzenie aplikacji na Androida będzie szybsze i łatwiejsze niż robienie tego za pomocą Javy czy NDK. Jednak całkowicie zrywa ze sposobem robienia rzeczy w innych IDE, takich jak Android Studio. Dlatego jeśli jesteśmy przyzwyczajeni do środowiska programistycznego Google, a nigdy wcześniej nie pracowaliśmy z Xamarinem, możemy mieć poważne problemy.

Xamarin możemy pobrać z ten link .

Eclipse, poprzednik Android Studio

To IDE jest bardzo podobne do Android Studio. Co więcej, ponieważ przed jego uruchomieniem wszyscy programiści w nim programowali, są tacy, którzy nadal używają go do tworzenia swoich aplikacji. Główną zaletą tego IDE jest to, że w przeciwieństwie do Google, jest przeznaczone do programowania dla kilku systemów operacyjnych jednocześnie i znacznie ułatwia tłumaczenie aplikacji na kilka języków. Ponieważ jednak nie jest oficjalnie wspierany przez Google, może spowolnić rozwój aplikacji lub jej niektórych części (takich jak interfejs). Ponadto łatwiej jest przeoczyć błędy w tym IDE, nie mając debugera tak wyspecjalizowanego jak Android Studio.

Eclipse dla Windows możemy pobrać z tutaj .

Jedność, idealna do gier

Jeśli chcesz stworzyć lepszą grę zamiast aplikacji, musimy postawić na wyspecjalizowany silnik, taki jak jedność . Chociaż możliwe jest tworzenie gier za pomocą Android Studio, robienie tego jest nieskończenie bardziej skomplikowane niż robienie tego za pomocą takiego silnika, a ponadto jest znacznie bardziej ograniczone, co przekłada się na gorszą jakość produktu.

Dzięki Unity (lub Unreal Engine , jeśli nam się bardziej spodoba) będziemy mogli tworzyć wszelkiego rodzaju gry, zarówno 2D, jak i 3D. To programistyczne IDE pozwala nam programować nasze gry w JavaScript lub C++ (w zależności od tego, co wolimy) i ma dużą liczbę narzędzi i zasobów do kształtowania naszego tytułu. Ponadto będziemy mogli bardzo łatwo dodawać wszelkiego rodzaju zakupy w aplikacji, aby móc znacznie lepiej zarabiać na grze.

Unity jest jednym z najlepiej przygotowanych do wprowadzenia sterowania dotykowego, chociaż będziemy mogli również stworzyć konwencjonalne sterowanie kamerą i sterowanie obiektami na wypadek, gdybyśmy chcieli przenieść go na inne platformy. Kompilując grę możemy to robić na wszystkie rodzaje systemów operacyjnych jednocześnie. A jeśli nie osiągniemy określonej kwoty dochodu, nie musimy płacić firmie żadnej licencji.

Unity możemy pobrać za darmo z poniższy link .

Visual Studio Code, edytor Microsoft do wszystkiego

Jeśli nie mamy specjalnych potrzeb, a chcemy programistycznego IDE, które jest tak proste i proste, jak to tylko możliwe, możemy dać Kod Visual Studio próba. Jest to darmowy edytor tekstu firmy Microsoft o otwartym kodzie źródłowym do programowania we wszystkich rodzajach języków programowania. Jego główną cechą jest to, że jest to IDE, które możemy dostosowywać i dostosowywać do naszych potrzeb za pomocą wtyczek. Dlatego dzięki rozszerzeniom do Androida, które możemy pobrać i zainstalować, możemy bez problemu wykorzystać go do tworzenia aplikacji na system operacyjny Google.

VSC możemy pobrać z jego główna strona internetowa .

B4A, dla programistów BASIC

Nie lubisz programować w Javie lub C? Więc B4A to najlepsze IDE, jakie możesz znaleźć. To środowisko programistyczne ma na celu umożliwienie użytkownikom tworzenia aplikacji na Androida w języku BASIC, które po skompilowaniu są bezpośrednio dostosowywane do SDK tego systemu operacyjnego.

Basic dla Androida, B4A, oferuje nam bardzo proste w obsłudze środowisko, umożliwiające projektowanie interfejsów w celu implementacji pożądanego kodu. Co więcej, ponieważ ma dostęp do tych samych interfejsów API i bibliotek, co Android Studio, nie poświęca żadnej funkcjonalności tego systemu. Aplikacje, które tworzymy za pomocą tego programu, można łatwo przenieść do B4i, abyśmy mogli je skompilować na iOS.

B4A możemy pobrać bezpłatnie z tutaj .

Programy do łatwego tworzenia aplikacji na Androida

Ale aby tworzyć własne aplikacje, nie zawsze trzeba wiedzieć, jak programować. Istnieją programy, a raczej platformy, które pomagają nam tworzyć własne aplikacje bez konieczności pisania ani jednej linijki kodu.

ScoreApps, kompleksowe rozwiązanie

Jest to jedna z platform do tworzenia automatycznych aplikacji, bez programowania, najbardziej znana i najbardziej kompletna, jaką możemy znaleźć. Ta platforma pozwoli nam dodatkowo wzmocnić naszą działalność, tworząc profesjonalne, bogate w funkcje aplikacje. Został zaprojektowany, aby pokazywać klientom wszelkiego rodzaju informacje, a także integrować sieci społecznościowe. Ponadto możemy zautomatyzować dużą liczbę zadań, dodając interakcje z Zapierem.

InfiniteMonkeys, twórz aplikacje tylko za pomocą Drag & Drop

To jedna z najprostszych platform, jakie możemy znaleźć do tworzenia wszelkiego rodzaju aplikacji mobilnych. IM pozwala nam tworzyć aplikacje na Androida, iOS i HTML5, dzięki czemu możemy je przesyłać i dystrybuować tak, jak chcemy. Posiada szeroką gamę szablonów i pozwala nam tworzyć aplikacje działające zarówno online, jak i offline.

MobinCube, twórz aplikacje za darmo i bez programowania

MobinCube to kolejna z najbardziej znanych platform, które pozwalają nam tworzyć aplikacje za darmo i bez programowania. W 4 prostych krokach ta platforma pozwala nam stworzyć własną aplikację na Androida i opublikować ją w sklepie z aplikacjami Google. Ponadto posiada własną platformę reklamową, która pozwoli programistom zarabiać pieniądze, tworząc aplikacje za pośrednictwem tej usługi. Możemy z niego korzystać za darmo lub zapłacić, aby mieć większą kontrolę nad aplikacjami (np. usunąć intro lub zwiększyć liczbę aktywnych użytkowników miesięcznie).

Pierwsza aplikacja mobilna - od czego zacząć?

Tworzenie aplikacji mobilnych jest obecnie bardzo atrakcyjną ścieżką rozwoju w karierze programisty. Niemalże każda firma ma w swoim portfolio mniejszą lub większą aplikacje na smartfony. Dodatkowo łatwy dostęp do urządzeń przenośnych sprawa, że jest to platforma nie tylko dla oprogramowania użytkowego lub biznesowego, ale także od dłuższego czasu jest ważnym graczem na rynku przemysłu rozrywkowego. Z tego też powodu powstaje olbrzymia ilość aplikacji i gier tworzonych przez niewielkie zespoły, a nawet pojedyncze osoby. W wielu przypadkach dobry pomysł i ciężka praca mogą zaowocować powstaniem rewelacyjnych aplikacji, które zdobędą serca i uznanie użytkowników na całym świecie.

Jaką platformę wybrać do programowania?

W tym momencie trzeba jednak zmierzyć się z kilkoma problemami, o których będzie ten wpis. Pierwszą rzeczą jest wybór języka i narzędzi, jakimi będziemy tworzyli naszą wymarzoną aplikację. Tutaj wybór jest bardzo szeroki i każdy znajdzie coś dla siebie. Można tworzyć natywnie w Javie (lub Kotlinie) celując w urządzenia oparte na Androidzie lub w Objective-C (Swift) chcąc tworzyć na iOS. Dobrym wyborem może się okazać także postawianie na technologię, która pozwala na tworzenie aplikacji na wiele platform jednocześnie. W takim podejściu na czele wyłania się kilka ciekawych możliwości. Jedną z nich jest platforma Xamarin.Forms. Opisze tutaj kilka uniwersalnych problemów jakie napotka nowa osoba w świecie mobilnego programowania, a także kilka dobrych rad dla osób,, chcących zacząć przygodę właśnie z Xamarinem. Na koniec pokażę jak szybko zrobić w Xamarin.Forms przysłowiowy "Hello World".

Xamarin od Microsoftu jako ciekawy wybór na początek

Wybór padł na platformę Xamarin ze względu na kilka czynników. Projekt jest obecnie bezpośrednio pod skrzydłami Microsoftu, co zapewnia wsparcie i rozwój w kolejnych latach. Dodatkowo Xamarin występuję w dwóch wariantach, co pozwala na optymalizację naszej pracy. Xamarin.Forms (który omówimy) do tworzenia jednej aplikacji działającej na kilku systemach, współdzielimy wówczas zarówno kod, jak i widoki. Drugie podejście to Xamarin Native, gdzie współdzielony jest tylko kod, a widoki pisane są pod każdą z platform. Co ciekawe, obecnie możemy już mieszać te dwa warianty. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w podejściu Xamarin.Forms umieszczać natywnie widok z Androida czy iOS.

Oczywiście współdzielony kod to ten stworzony w C#. Język ten obecnie rozwija się bardzo dynamicznie i jest niezmiernie uniwersalny. Wybór platformy .NET to możliwość programowania nie tylko w projektach mobilnych, ale także webowych, desktopowych lub IoT. Nie musimy także patrzeć z niepokojem na zmiany licencyjne, jak ma to miejsce z Oraclem i Javą. Użycie Xamarina i C# jest darmowe, podobnie jak narzędzia i środowisko programistyczne od Microsoftu.

Warto dodać, że Xamarin otrzymuje znaczącą ilość bibliotek do użycia w projekcie, a także olbrzymią społeczność zapaleńców. Framework pozwala także na dołączenie do projektu natywnych bibliotek napisanych w Javie oraz Objective-C.

Aplikacja napisana w Xmarinie jest równie szybka, jak natywna. Pod iOS kod jest bezpośrednio kompilowany do natywnego kodu maszynowego iOS (tak jakby kod była napisany w Objective-C). Pod Androidem kod Xamarina jest uruchamiany pod Mono obok silnika Java.

Na jakie systemy mobilne pisać aplikacje?

Mobilnych systemów operacyjnych do niedawana było całkiem sporo. Pamiętamy o Symbianie na telefony Nokia czy o Windowsie na smartfony, a także bardzo popularnym swego czasu BlackBerryOS. Obecnie na rynku liczą się tylko dwa systemy mobilne: Android i iOS. Niestety uniwersalna platforma UWP od Microsoftu nie wypaliła (stąd też tak duże zainteresowanie Xamarinem w Microsofcie) i póki coś się nie zmieni, nie warto wchodzić w ten segment.

Od strony dewelopera pamiętać trzeba o tym, że najwięcej użytkowników ma system od Google. Android ma ok 77% rynku, zaś iOS to niecałe 21%. Z drugiej strony to właśnie użytkownicy Apple są najbardziej hojni i najczęściej sięgają do wirtualnego portfela. Zatem najwięcej zarobić na płatnych aplikacjach można na iOS, na Androidzie bardziej popularne są aplikacje z reklamami lub mikropłatnościami.

Zaznaczyć także trzeba, że dostęp do sklepu Androida i iOS jest płatny. Deweloper chcący dodać do marketu Google aplikacje powinien jednorazowo zapłacić 25 dolarów. W sklepie Apple opłata wynosi zaś 99 dolarów i musi być uiszczana co roku.

Na koniec dodajmy kilka słów o wersjach systemów operacyjnych na jakie aplikacja powinna być pisana. Na iOS sytuacja jest prosta, niemalże każdy smartfon od Apple działa na najnowszej wersji systemu. Warto jednak asekuracyjnie wspierać jedną lub dwie wersje wcześniej (czyli obecnie mając wersję 12, zaleca ustawienie wsparcia systemu od wersji 10 i wyżej).

Na Androidzie jest niestety znacznie gorzej. Nie wszyscy producenci aktualizują chętnie swoje smartfony. Stąd też pomimo aktualnej wersji Androida 9 (Pie) zaleca się, aby wspierać system od wersji 4.4 (KitKat).

Przygotowanie środowiska pracy

Programowanie wymaga od nas wykorzystania środowiska deweloperskiego. Wybór może wielu zaskoczyć, ale nie jesteśmy skazani na Visual Studio pod Windowsa. Równie dobrze możemy programować w Xamarinie pod macOS. Microsoft rozwija bardzo energicznie Visual Studio for Mac, które de facto jest Xamarin Studio po rebrandingu, zaś ono wywodzi się bezpośrednio z MonoDevelop. Co ważne, oba wymienione wersje Visual Studio są darmowe (edycja Community).

Dodajmy jednak jakie są ograniczenia. Otóż chcąc programować pod Androida możemy użyć zarówno Visual Studio na Androida, jak i na macOS. Jednakże chcąc tworzyć aplikacje pod iOS musimy mieć komputer z macOS. Nie jesteśmy jednak zmuszani do pracy bezpośrednio na macOS. Można nadal programować w Visual Studio pod Windowsem, gdzie skompilujemy również kod pod Androida i iOS, aczkolwiek w sieci lokalnej musi być dostępny komputer z macOS, który pełnić będzie rolę build servera. Te ostatnie wyjście może wydawać się kłopotliwe, ale wcale tak nie jest. Xamarin sam przygotuje wszystko na macOS podczas instalacji Visual Studio. Dodatkowo, z tak skonfigurowanego komputera, może korzystać wielu programistów jednocześnie. W takich wypadkach może sprowadzić się świetnie Mac Mini (koniecznie z SSD i lepszym procesorem). Alternatywą są komputery Apple w chmurze, jak te dostępne przez serwis MacinCloud. Tutaj jednak płacimy za dostęp czasowy do usługi w sieci, co nie zawsze może być opłacalne (i szybkie) w dłuższej perspektywie czasu.

Warto zaznaczyć, że alternatywą do darmowego Visual Studio na macOS jest Rider od JetBrains, jednakże jest on płatny.

Wirtualny smartfon

W celach deweloperskich do programowania i (głównie) testowania używa się fizycznych urządzeń. Jednakże często w trakcie kodowania szybciej jest przetestować kod na wirtualnym urządzeniu.

Wraz z instalacją Xamarina dostajemy emulator Androida od Google. Osoby z procesorami Intela mogą skorzystać z przyspieszania sprzętowego dzięki HAXM. Użytkownicy AMD na Windowsie od niedawana mogą cieszyć się również nienagannym działaniem emulatora Androida dzięki Windows Hypervisor Platform, dostępnym wraz z kwietniową aktualizacją do Windows 10.

Z symulatorem iOS sytuacja jest zgoła inna. Otóż w teorii wirtualne urządzenie jest dostępne tylko na macOS. W praktyce jednak Xamarin umożliwia w Visual Studio na Windowsa odbieranie obrazu z symulatora iOS z macOS. Wszystko jest konfigurowane automatycznie przy instalacji Xamarina na macOS (należy jedynie pamiętać o zezwoleniu na logowanie zdalne). Pamiętać należy, że przy pracy z emulatorem czy symulatorem, mogą nie działać pewnie systemowe komponenty jak połączenia telefoniczne lub GPS.

Rozpoczynając pracę z Xamarin.Forms warto także zapoznać się z programem Xamarin Live Player. Pozwala on na niemalże natychmiastowe przesyłanie poprzez WiFi zmian w kodzie na uruchomioną aplikację na telefonie z Androidem. Jest to świetny sposób na naukę Xamarina na początek przygody z programowaniem mobilnym.

Zaczynamy!

Wejście w świat Xamarina nie jest skomplikowany. Podejście Xamarins.Forms jest świetne na sam początek i pozwala w razie potrzeby użycie bardziej zaawansowanych technik. Oczywiście pamiętać trzeba, że podstawą jest język C#, który będziemy używali przez cały czas pracy z kodem.

Na potrzeby wpisu używać będę Visual Studio na Windows w połączeniu z macOS do pokazania efektu pracy na symulatorze iOS.

Przygodę zaczniemy od stworzenia pustego projektu w Xamarin.Forms. Wybierając z menu File>New Project odnajdujemy projekt mobilny w Xamarin.Forms

W kolejnym oknie zaznaczmy tylko platformy Android oraz iOS, a także pusty szablon (Blank), używając .NET Standard.

Visual Studio stworzy za nas następujący szablon aplikacji:

Znajdziemy tutaj współdzielony projekt (DobraAplkacja.Xamarin), a także dedykowane projekty do każdej z platform (Android i iOS).

Stroną startową jest plik MainPage.xaml. W nim znajdują się znaczniki, które przekładane są na natywne kontrolki. Składnia jest bardzo podobna do popularnego WPFa. Otwórzmy zatem ten plik i zobaczmy co w nim jest.

Przykładowa strona zawiera StackLayout, który uszeregowuje kontrolki w stos (domyślnie w pionie). W tym przypadku mamy tekst z napisem "Welcome to Xamarin.Forms!"

Zmodyfikujemy trochę kod. Dodajmy do elementu Label (tekst) wartość Name, aby móc odwołać się do niej z poziomu kodu. Dorzućmy także przycisk, po kliknięciu którego będziemy zmieniali domyślny napis w wyświetlanej kontrolce. Po zmianach kod będzie wyglądał następująco:

Element Button zawiera wywołanie zdarzenia Button_Clicked, którego ciało znajdziemy w Plik ten odpowiada za obsługę widoku we wzorcu projektowym MVP (obecnie niemalże nieużywanym, ale świetnym do szybkiej nauki).

private void Button_Clicked(object sender, EventArgs e) { WelcomeLabel.Text = "Welcome to DobraAplikacja!"; }

Metoda podmienia po kliknięciu tekst w kontrolce. Warto dodać także, że Visual Studio będzie w stanie pokazać nam podgląd widoku jaki tworzymy w xaml. Oczywiście w bardziej zaawansowanych widokach nie będzie to już takie proste, ale w naszym przypadku IDE pokazuje podgląd bezbłędnie.

Możemy już uruchomić naszą pierwszą aplikację na emulatorze Androida i symulatorze iOS. Oto jak będzie prezentować się aplikacja po kliknięciu na przycisk w obu systemach:

Koniec? Nie, to dopiero początek

Przygodę z programowaniem na urządzenia mobilne można zacząć w każdej chwili. Wybranie narzędzi od Microsoftu i rozpoczęcie pracy nad pierwszą aplikacją nie wymaga ponoszenia kosztów licencyjnych związanych z użyciem języka czy narzędzi. Jedyne opłaty jakie musimy uiścić to te związane z wykupieniem kont deweloperskich w poszczególnych marketach od Apple i Google.

Samo programowanie nie jest bardzo wymagające w podejściu Xamarin.Forms. Jeden widok w xaml generuje dwie aplikacje pod Androida i iOS. Pomimo ograniczeń (brak łatwego użycia elementów charakterystycznych dla danej platformy) jest to podejście bardzo atrakcyjne. Zaoszczędzić możemy dużo czasu współdzieląc kod i widoki. Świetnie sprawdzi się w pierwszych aplikacjach i niewielkich projektach, a w razie czego można też użyć podejścia natywnego (Xamarin Native) w już istniejącym kodzie.

Krótkie wprowadzenie bazuje na podejściu MVP, ale w większych projektach stosuje się wzorzec MVVM używając bibliotek MvvmCross czy MVVM Light. Dodatkowo warto użyć także pakietu Xamarin.Essentials, który opakowuje najbardziej użyteczny kod do komunikacji z systemem w jedno API. Przykładowy kod należy potraktować jako zachętę do zagłębienia się w temat aplikacji mobilnych budowanych o platformę Xamarin. Do czego gorąco zachęcam.

Dodatek od naszego partnera

Programy do tworzenia aplikacji ▷ ➡️ Creative Stop ▷ ➡️

Programy do tworzenia aplikacji. Czy chciałbyś spróbować wskoczyć w świat aplikacji programistycznych do Android i iOS / iPadOS, aby zamienić swoje pomysły w konkretne projekty, ale nie masz o tym wiedzy, a przede wszystkim nie wiesz, jakiego oprogramowania do tego użyć? Nie martw się, mogę ci w tym pomóc.

Jeśli dasz mi trochę wolnego czasu, w rzeczywistości mogę pokazać Ci te, które IMHO reprezentują najlepiej programy do tworzenia aplikacji Obecnie obecny na placu. Można ich używać do tworzenia aplikacji na platformę mobilną „zielonego robota” lub „nadgryzionego jabłka” i działają one zarówno w systemie Windows, jak i macOS.

Jednak zanim przejdziesz dalej, musisz koniecznie pogłębić znajomość języków programowania co najmniej minimum, co wyjaśnię bardziej szczegółowo poniżej. Teraz jednak nie pogubimy się w kolejnych rozmowach i zacznijmy być zajęci. Daję ci szczęście na wszystko, a przede wszystkim na twoją przyszłą karierę jako programista.

Programy do tworzenia aplikacji. Kluczowe idee.

Zanim przejdziemy do sedna samouczka, w którym wymienimy najlepsze programy do tworzenia aplikacji, Tam jest trochę informacje wstępne W związku z tym powinieneś wiedzieć.

Przede wszystkim należy pamiętać, że, jak powiedziałem na początku przewodnika, do tworzenia aplikacji, niezależnie od platformy, dla której są przeznaczone, niezbędna jest znajomość języki programowania. Te najczęściej spotykane w Android syn Jawa y XMLpodczas gdy dla iOS/iPadOS jest Swift (wydany przez Apple w 2014 roku) i Objective-C (język historyczny, na którym oparto aplikacje iPhone y iPad Od początku).

Gdy nauczysz się języków programowania, możesz ich używać do tworzenia aplikacji, korzystając z nich oprogramowanie specjalnie używane do tego celu, takie jak te, o których będę mówić w tym samouczku. Omawiane programy wymagają jednak ich określenia, dzielą się na dwie różne kategorie: istnieją zestawy SDK i JDK.

SDK (skrót od Software Development Kit) jest dostępny bezpośrednio od firm, które są właścicielami OS (Google, w przypadku Androida, Apple, w przypadku iOS / iPadOS) i pozwala w pełni wykorzystać platformę referencyjną, oferując szczegółowe zarządzanie.Dodatkowo umożliwiają wielokrotne testy.

Niezależne programy są jednak uruchamiane przez firmy zewnętrzne i oferują możliwość tworzenia aplikacji w zintegrowanym środowisku. Zasadniczo są one dość proste w użyciu i umożliwiają utworzenie projektu zgodnego z wieloma platformami, w zależności od posiadanej licencji.

Utwórz aplikację na Androida

Bez odpowiedniego wyjaśnienia powyżej, dochodzimy do sedna sprawy. Wśród najlepszych programów do tworzenia aplikacji w tym przypadku Android Studio ma rekord. W rzeczywistości jest to narzędzie udostępnione bezpośrednio przez Google w tym celu. Jest bezpłatny i kompatybilny z Windows, macOS, Linux i ChromeOS.

Aby pobrać program na swój komputer, przejdź do odpowiedniej witryny internetowej i kliknij przycisk Pobierz Android Studio znajduje się na środku strony. Następnie zaznacz pole Przeczytałem i akceptuję powyższe warunki, który jest w wyświetlonym formularzu, i kliknij przycisk niebieski przycisk.

Pobieranie jest zakończone, jeśli używasz systemu Windows, otwórz plik I w oknie wyświetlanym na ekranie kliknij przyciski tak, następujący (trzy razy z rzędu) e zainstalować. Następnie naciśnij przycisk jeszcze raz następujący i zakończ konfigurację, klikając gotowy przycisk.

Jeśli używasz System operacyjny Mac, zamiast tego otwórz pakiet .dmg uzyskane i przeciągnij Ikona Android Studio falcówka aplikacje mak. Następnie kliknij go prawym przyciskiem myszy i wybierz element otwórz się z menu kontekstowego. Następnie naciśnij przycisk otwórz się w oknie pojawiającym się na ekranie, aby uruchomić program, analizując ograniczenia Apple w aplikacjach niecertyfikowanych programistów (operacja, którą należy wykonać tylko od pierwszego uruchomienia).

Gdy pojawi się główne okno Android Studio, niezależnie od pliku OS używany, kliknij przyciski dobry, następujący (trzy razy z rzędu) i wykończenie, a następnie poczekaj, aż pobieranie komponentu rozpocznie się i zakończy, aby program działał.

Zacznij więc tworzyć nowy projekt, wybierając opcję Rozpocznij nowy projekt Android Studio i wybierz moduł, od którego chcesz zacząć. Teraz nazwij aplikację, którą chcesz opracować, wybierz wersję zestawu SDK, którego chcesz użyć, kliknij przycisk następujący, wskaż, która z dostępnych predefiniowanych baz Cię interesuje, skonfiguruj wartości (jeśli nie masz szczególnych potrzeb, możesz również zostawić predefiniowane) i naciśnij przycisk wykończenie.

Będziesz wtedy w obecności edytora programu, który okazuje się mieć taką strukturę: po lewej stronie znajduje się struktura z elementami składającymi się na projekt, po prawej obszar, w którym należy wstawić kod, a na górze są menu i przyciski do wstawiania obiektów i wykonywania innych operacji.

W razie potrzeby możesz strażnik projekt aplikacji, który opracowałeś, klikając menu plik znajduje się w lewym górnym rogu i wybiera odpowiedni element z tego ostatniego. Aby uzyskać więcej informacji, możesz zapoznać się z instrukcją obsługi Android Studio oficjalnie oferowaną przez Google.

Po zakończeniu opracowywania aplikacji, jeśli chcesz opublikować ją w Sklep play, wirtualny i oficjalny sklep z aplikacjami dla Androida, najpierw utwórz konto programisty i powiąż je z kontem Google. Transakcja obejmuje zapłatę $ 25.

Aby to zrobić, przejdź do strony konsoli Google play i prześlij zgłoszenie do Google, przesyłając plik Plik APK, zarządzanie metadanych (tj. wersja i wymagania systemowe) i radzenie sobie z część komercyjna (tytuł, opis itp.).

Wybierz, czy chcesz zezwolić na pobieranie Wolny twoja aplikacja lub jeśli jest dostępna za opłatą, przy zerowym koszcie, ale z reklamować lub ponownie z zakupy w aplikacji. Aby uzyskać więcej informacji na temat używania i działania konsoli Play, polecam przeczytać oficjalny przewodnik.

Programy do tworzenia aplikacji na iOS / iPadOS

Porozmawiajmy teraz iOS/iPadOS. W tym przypadku informuję, że wśród najlepszych rozwiązań zastosowanych w tym celu bez wątpienia nie ma takiego Xcode. Jest to oprogramowanie udostępnione bezpośrednio przez Apple do opracowywania aplikacji na iPhone'a i iPada. Jest bezpłatny, działa tylko na macOS, a także integruje emulator urządzeń, dla których jest przeznaczony, umożliwiając sprawdzenie działania aplikacji i stron internetowych.

Aby pobrać Xcode na komputer Mac, odwiedź odpowiednią sekcję Mac App Store i kliknij przyciski dostać e zainstalować. W razie potrzeby autoryzuj pobieranie za pośrednictwem Hasło Apple ID o dotykać identyfikator (jeśli używany komputer Mac obsługuje rozszerzenie technologia poprzedni). Następnie uruchom program naciskając przycisk abierto pojawił się na ekranie lub wybierając Ikona Xcode który właśnie został dodany do Launchpad.

Po wyświetleniu okna Xcode kliknij przycisk zgodzić sięnapisz Hasło administracyjne Maca i poczekaj na zakończenie instalacji komponentów niezbędnych do działania oprogramowania. Następnie wybierz opcję Utwórz nowy projekt Xcode, wybierz szablon, którego chcesz użyć, i wprowadź nazwę, która zostanie przypisana do projektu.

W tym momencie możesz wreszcie zacząć korzystać z edytora programów, który jest zorganizowany w następujący sposób: po lewej stronie znajduje się struktura projektu, w środku sekcja do wprowadzania kodu, po prawej przeglądarka i część Górne i dolne zacienione przyciski i menu z dodatkowymi przydatnymi funkcjami i poleceniami.

Po zakończeniu tworzenia aplikacji możesz zapisać projekt, klikając menu plik w lewym górnym rogu i wybierając z tego ostatniego odpowiedni element. Aby uzyskać więcej informacji, sugeruję sprawdzenie witryny Xcode w witrynie Apple.

Jeśli chcesz, możesz także zdecydować o udostępnieniu aplikacji, w której opracowałeś App Store. Aby to zrobić, musisz jednak mieć konto programisty żądanie należy złożyć za pośrednictwem dedykowanej witryny w witrynie programu Apple Developer Program, klikając przycisk Rozpocznij rejestrację. Pamiętaj, że operacja jest płatna, kosztuje 99 USD / rok.

Proces publikowania odbywa się zawsze za pośrednictwem Xcode, a później przez Połącz ze sklepem z aplikacjami, Platforma internetowa firmy Apple, która umożliwia wprowadzanie wszystkich informacji o aplikacji, które zostaną umieszczone w Internecie w App Store, wirtualny i oficjalny sklep z aplikacjami dla iOS / iPadOS.

Nawet w przypadku aplikacji na iOS / iPadOS możesz zdecydować o udostępnieniu swojego „dzieła” Wolny o za opłatą. Możesz również rozważyć udostępnienie aplikacji za darmo, ale z reklamy w ramach wniosku lub wniosku zakupy w aplikacji. Aby uzyskać więcej informacji, zapraszam do odwiedzenia strony internetowej Apple Developer Program.

Twórz bezpłatne aplikacje

Jako alternatywę dla programów do tworzenia aplikacji, które już zaproponowałem, czyli SDK, możesz rozważyć oparcie się na innym oprogramowaniu firm trzecich należącym do danej kategorii. Jeśli jesteś zainteresowany, poniżej znajdziesz te wymienione, które IMHO reprezentują najciekawsze obejścia.

Korona SDK (Windows/macOS)

Korona SDK to darmowe oprogramowanie dla systemu Windows i macOS, które umożliwia programowanie aplikacje na Androida oraz iOS / iPadOS, udostępniając swoim użytkownikom wszystko, co niezbędne, aby odnieść sukces w firmie. Jedyną rzeczą, o której należy pamiętać, jest to, że na Macu można jej używać do tworzenia aplikacji na iPhone'a i iPada tylko wtedy, gdy zainstalowany jest także Xcode, program, o którym wspomniałem w poprzednim kroku.

To powiedziawszy, aby pobrać program na komputer, przejdź do odpowiedniej strony internetowej i kliknij przycisk Descargar znajduje się w prawym górnym rogu.

Procedura pobierania została zakończona, jeśli używasz Szyby, otwórz pakiet a w oknie wyświetlanym na pulpicie kliknij przycisk następujący. Następnie zaznacz pole obok pozycji Akceptuję warunki umowy licencyjnej, kliknij przycisk ponownie następujący (dwa razy z rzędu), na przycisku zainstalować i dokończ konfigurację, naciskając przyciski tak y wykończenie.

En System operacyjny Mac, zamiast tego otwórz pakiet .dmg uzyskane, a następnie w oknie pokazanym na pulpicie kliknij przycisk zgodzić się. Następnie przesuń Folder Corona SDK falcówka aplikacje Mac, a następnie kliknij Ikona symulatora korony który właśnie został dodany do Launchpad, aby uruchomić program.

Teraz, gdy zobaczysz okno Corona SDK, zarejestruj swoje konto (wymagane), klikając przycisk rejestracja i zapisywanie na wyświetlonym ekranie przeglądarki wymaganych danych. Po wykonaniu tego kroku uzyskaj dostęp do oprogramowania przy użyciu poświadczeń i wprowadź je w odpowiednich polach.

Następnie kliknij przycisk Nowy projekt, w odpowiednim polu wprowadź nazwę, którą chcesz przypisać aplikacji, która ma zostać opracowana, i wskaż folder, w którym chcesz zapisać projekt. Następnie wybierz jeden z dostępnych szablonów, dostosuj ustawienia związane z ekranem i orientacją, a następnie kliknij przycisk dobry.

Dlatego kontynuuj konkretny rozwój aplikacji, pisząc wiersze kodu w oknie konsoli. W kształcie okna telefon komórkowyz drugiej strony możesz wyświetlić podgląd. Wszystkie wprowadzone zmiany są zapisywane w czasie rzeczywistym. Więcej informacji można znaleźć w oficjalnych przewodnikach po programach na odpowiedniej stronie internetowej.

Inne programy do tworzenia darmowych aplikacji

Szukasz innych programów do tworzenia darmowych aplikacji? Na poniższej liście znajdziesz inne narzędzia bardzo dobrze, masz moje słowo.

Eclipse IDE (Windows / macOS / Linux): oprogramowanie przeznaczone do tworzenia i kompilacji aplikacji opartych na języku Java. Używanie go w połączeniu z bezpłatną wtyczką Android Development Tools (ADT) umożliwia programowanie aplikacje na Androida. Jest dostępny dla systemów Windows, macOS i Linux.

jedność (Windows / macOS): program przeznaczony głównie do tworzenia symulacji 3D i 2D, dlatego zamiast tworzyć aplikacje, służy do tworzenia gier różnego rodzaju. Jest bezpłatny (pod warunkiem, że osoba prawna reprezentująca tych, którzy go używają, nie generuje zysków ani zbiórki pieniędzy powyżej 100,000 25 USD; w przeciwnym razie musisz użyć jednej z płatnych wersji, a ceny zaczynają się od XNUMX USD miesięcznie) i działa w systemie Windows niż w systemie macOS

visual Studio (Windows / macOS): bezpłatne oprogramowanie firmy Microsoft zgodne z systemami Windows i macOS. Umożliwia tworzenie aplikacji w kilku językach programowania i przeznaczonych dla różnych systemów operacyjnych, nie tylko na urządzenia mobilne, ale także na komputery PC.

Wynalazca aplikacji MIT (Online) - jest to bezpłatna aplikacja internetowa, która po zalogowaniu się na konto Google umożliwia tworzenie aplikacji dla Urządzenia z Androidem poprzez bardzo łatwy w użyciu edytor wizualny. W rzeczywistości opiera się na systemie przeciągnij i upuść do tworzenia i wstawiania tekstów, przycisków, obrazów i różnych elementów interaktywnych w aplikacjach.

Jarosław Kułak
Jarosław Kułak

Leave a Comment